Opplasting av bilder og videoer

eirikkn

New Member
Jeg har en webside hvor jeg kan blant annet laste opp og ned videoer. Både når jeg skal laste opp og ned så klarer jeg kun å gjøre det med en fart på 50 kb/s. Når jeg tester surfometeret på dinside.no så viser det en fart på nedlasting på 4,27 mb/s og opplasting på 484 kb/s. Uansett om jeg laster ned i fra den dedikerte serveren min eller f.eks. utorrent så får jeg kun 50 kb/s. Når jeg laster opp til serveren min, filemail o.l. så har jeg også kun 50 kb/s.

Kan det være noe gale med pcèn eller nettverkskortet? Nettverk leverandøren har testet linjene og ruteren og finner ingen feil?

xdex

Medlem
Dette skal vel ikke ligge under "Webutvikling" da det skjer uavhengig av det du har utviklet.

Har du prøvd med en annen maskin?

Har du prøvd å koble deg rett inn i uttaket? Altså, der ruteren din normalt vil være plugget inn. Sjekk om ruteren har noen begrensninger på kontrollpanelet.

Dersom du f.eks leier bolig/leilighet kan det også hende det er en ruter som kontrollerer nettet du får tilgang til. For å teste, plugg deg direkte inn til "sentralen" (som nevnt tidligere) og skriv ipconfig i cmd (gjelder kun windows, finnes vel alternativer for mac), for å se om du får opp noen ruter-ips eks (192.168.0.1) eller 192.168.1.1

picxx

WF 09
Sannsynligvis har hosten din strøypet opp og nedlasting på 50kb/s.

Handyhost

Medlem
Hei,

Ser i innlegget ditt at du har en dedikert server. Om du setter opp en ftp bruker så kan jeg laste opp en fil eller to for å få bekreftet at problemet ikke ligger "i den enden".

Mvh
Thomas

eirikkn

New Member
Hei, snakket igjen med hosting selskapet. Problemet er min ISP er treig på internasjonale nettverk. Jeg er i Spania og serveren er i Sverige. I tilegg så har jeg fast ip adresse i Sverige som kunne gjøre det enda treigere. Tusen takk for svarene.

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Har selv samme problemet når jeg skal laste opp filer til FTP ( bor på Tenerife).. Har funnet ut at ved å sende det på Mail og få en venn til å gjøre det så går det fortere .. Skrev bare en grundig forklaring til han på sms eller noe sånn så han vet hvordan han gjør det..

Topp