Open Source e-handelsløsninger å anbefale?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg personlig foretrekker Magento, da det er mer fleksibelt for utvikler, brukervennlig for forbruker og SE-vennlig for søkemotorene. Ulempen er at det krever litt server-kraft om du vil løsningen skal kjøre optimalt, men om forretningsplanen og budsjettet ditt er såpass begrenset at du ikke har råd til annet enn et 10-kr-per-måned webhotell så bør du kanskje revurdere om nettbutikk er det lureste å starte opp?

Thumbs up for Magento.

Altberger

Medlem
Nok et sp.mål fra meg som er (for dere) så dumt at dere sikkert tror jeg tuller, men det gjør jeg ikke!

Har null peiling på dette jeg.

Driver med salg, oppsett av content og SEO. Det kan jeg!
Alt det andre blir bare PMS (heter det ikke det?) for meg ;)

Tenkte mer på dedikert fra Hostgator, skulle vel holde det?

Hvilken kapasitet mener du jeg bør ha da? - Er jo en del å velge imellom...
Kan for eks en reselleravtale også være tilstrekkelig?

U

Uregistrert

Guest
Nok et sp.mål fra meg som er (for dere) så dumt at dere sikkert tror jeg tuller, men det gjør jeg ikke!

Har null peiling på dette jeg.

Driver med salg, oppsett av content og SEO. Det kan jeg!
Alt det andre blir bare PMS (heter det ikke det?) for meg ;)

Var det egentlig noe spørsmål her?

Har ikke noe særlig erfaring, men har hørt at osCommerce er en bra og gratis løsning for nettbutikk.

Enig i at en bør styre unna webhotell til 10 kr i måneden, men det skal svært mye til for at det er nødvendig med en dedikert server. Kommer naturligvis an på mengden trafikk osv., men vil generelt anbefale et webhotell på Linux plattform hos uniweb.no. Stabilt og god service. De er veldig imøtekommende så du kunne jo kanskje ringt dem for å avklare om du faktisk trenger en dedikert server..

Lykke til!

ChrisE

Medlem
Holder løsningene til Hostgator til en liten magento nettbutikk? Jeg trenger jo ikke baby plan, ettersom jeg kun skal ha ett domene. Holder da Hatchling Plan?

Hvordan fungerer det også med .no domener når man bruker hostgator?

ChrisE

Medlem
Vel, jeg har ikke lyst til å kaste 600 kroner ut av vinduet om det ikke skulle vise seg at den løsningen duger ;)

Topp