Kjapp og trygg hosting for Wordpress

OnNet.no med villedende råd om SEO

picxx

Well-Known Member
Til info: Kjetil Sander sitter på stranda i hua hin, Thailand, og tjener godt på å sende ut fakturaer til folk for tjenester som enten er ubrukelige eller ikke eksisterende.
 

ÖnNet

New Member
OnNet har AAA+ rating, så de kan ikke være dårlige beetalere.

Dårlige betalere også?

Du sier at OnNet er dårlige betalere. Hvor har du det fra. Som daglig leder i selskapet har jeg aldri hørt om en ubetalt regning, og selskapet hadde sist jeg pratet med Standard & Poor fortsatt AAA+ kredittrating, så dette syntes jeg var en useriøse uttalelse fra en som bare skriver for å svartmale OnNet av en eller annen personlig grunn.

Redaksjonen burde fjerne slike udokumenterte påstander om andre navngitte selskaper.
 

ÖnNet

New Member
Nok en løgn.

Til info: Kjetil Sander sitter på stranda i hua hin, Thailand, og tjener godt på å sende ut fakturaer til folk for tjenester som enten er ubrukelige eller ikke eksisterende.

Hva er det du sier???

Sitter jeg på stranden i Hua Hin i Thailand??? Jeg sitter i kulda i 6 etasje i Stranden 51 for å gjøre ferdig noe arbeid før en ny arbeidsuke starter i morgen tidlig. Her sitter jeg stort sett hver uke mandag - fredag, og enkelte ganger også i helgene (som i dag).

Regner med at du på en eller annen måte har funnet ut at jeg har et feriehus i Thailand, men å koble mitt privatliv og feriehus til min jobb og selskapet jeg jobber i, er meget usakelig og ondskapsfullt. Håper alle forstår dette.

Jeg synes mange av disse innleggende om OnNet er personangrep fra en eller noen få som er ute etter å svartmale OnNet og meg.

Som daglig leder i OnNet må jeg spørre deg som skriver disse usakeligheten om du kan komme med noe som dokumenterer det du sier. Når har OnNet sendt ut faktura til folk for tjenester som ikke eksisterer. Dette håper jeg alle som leser dette skjønner bør falle på sin egen urimelighet.
 
Sist redigert:

ÖnNet

New Member
Jeg fikk en epost i dag med reklame fra OnNet.no der de anbefaler firmaer å kjøpe EMD domener fra dem for å få mer Googletrafikk. EMD= Exact march domain. Saken er at vanlige firmaer verken har kapasitet, budsjett eller kompetanse til å følge de rådene OnNet.no gir og ender opp med å sitte og betale på domener som ikke har verdi for dem.

De skriver så mye svada at jeg ikke har tid til å kommentere alt, men en ting: "Google rangerer .org høyere enn andre internationale domener. Velg derfor dette toppdomene hvis det er ledig. Lavest rangerer Google .biz og .info."

Det skriver de for de vet at sjansene for at kundene kan finne ledige .org domener å kjøpe er stor og det dermed blir mer penger i kassa deres.

OnNet sier ikke dette for å selge flere .org domener. Vi sier dette fordi dette er vår erfaring etter å ha vært registrar i 16 år og jobbet med søkemotoroptimalisering i over 10 år. Mange av mine SEO kollegaer er enige med deg, og utsaget kom opprinnelig fra Google selv for noen år siden.

De sa da at de rangerte .org høyere for å vise respekt og hjelpe de frivillige og ofte idealistiske organisasjonene som ofte bruker dem og som dette toppdomene opprinnelig er laget for.

På samme måte har de ved flere anledninger antydet at "dårlige naboer" ofte er lokalisert på .info og .biz domener og at de derfor rangerer lavere. Alle andre bortsett fra GOV og EDU som rangerer høyest av alle, rangerer de andre - .com, .no, .se, .net osv helt likt.

OnNet tjener ikke noe mer eller mindre på om en kunde bestiller et .com eller .net domene istedenfor et .org. Vi sier dette kun for å hjelpe dem som ønsker å komme høyest mulig opp i søkemotorene med noen av de erfaringene vi har gjort oss.
 

ÖnNet

New Member
Google oppfatter et domenenavn med bindestrek som 2 ord

Ble litt usikker på dette med ord adskilt av bindestrek i domenet. Stemmer det at Google skiller det ut som to ord?

Det stemmer at Google oppfatter et domenenavn med bindestrek som 2 ord. Derfor anbefaler jeg alle som ønsker å bruke et et domenenavn som har begge nøkkelordene og adskille dem med en bindestrek for at Google skal oppfatte begge nøkkelordene.

Domene webforumet.no blir verken indekser på søkeordene web, forum eller forumet. De eksisterer i Google bare som webforumet ikke noe annet. Hadde de hatt domene web-forumet.no i tillegg hadde Google indeksert både søkeordet web og forumet som en del av domenet, og hvis du ikke tror et domenenavn har stor betydning for rangeringen i søkemotorenes søkeresultater anbefaler jeg at du selv tar en en rask Google.

Søk etter noen utvalgte søkeord som er viktige for deg og du vil se at et av søkeresultatene på førstesiden har dette søkeordet som en del av sitt domenenavn.
 

hansson

Langveisfarende
Du sier at OnNet er dårlige betalere. Hvor har du det fra. Som daglig leder i selskapet har jeg aldri hørt om en ubetalt regning, og selskapet hadde sist jeg pratet med Standard & Poor fortsatt AAA+ kredittrating, så dette syntes jeg var en useriøse uttalelse fra en som bare skriver for å svartmale OnNet av en eller annen personlig grunn.

Redaksjonen burde fjerne slike udokumenterte påstander om andre navngitte selskaper.

Her ser det ut som en moderator har slettet innlegget jeg stiller spørsmål om, så spørsmålet mitt står nå aleine og gir ingen mening. Kan en moderator vennligst også slette mitt innlegg?
 

ÖnNet

New Member
Å avslutte et kundeforhold hos OnNet koster ingenting.

"Å avslutte kundeforholdet til OnNet knyttet til domene koster kr. 98.-, eksl. mva."

Det betyr at det koster kr 98 å få tilsendt auth-kode, er det i tråd med Norids regler for registrarer?
Uansett, jeg sender en epost til Norid og spør.

Som daglig leder hos OnNet kan jeg berolige deg med at det ikke koster noe å avslutte et kundeforhold eller å få AuthCode til domene. Det er selvfølgelig gratis.

Det du sikter til er en pakke til kunder som ønsket å flytte domene, nettstedet og eposten til en annen leverandør. Ved å betale kr. 98 får de tilsendt en zip-fil med sonefilen til domene i bind- og tekst format, authcode, backup av epostkontoer med meldinger fra Exim og vår siste backup av nettsidene (kjøres daglig), slik at dette enkelt kan restores på en annen server. Denne tjenesten koster kr. 98 - ikke AuthCode eller å avslutte kundeforholdet.

Jeg har i kveld gått igjennom nettsidene våre og fant en side hvor dette var tvedtydig skrevet og som kanskje kunne antyde at det kostet penger å avslutte kundeforholdet. Dette er nå slettet. Siden jeg har kommet over et annet innlegg av samme typen har jeg suspendert denne tjenesten hos OnNet til vi har hatt en grundig korrekturlesning på teksten slik at den ikke kan misforstås.
 

ÖnNet

New Member
Dette er vel forutsatt at man har oppfylt alle sine forpliktelser til den andre avtaleparten antar jeg.

AutCode utleveres av OnNet normalt innen 1-2 dager. Vi er forpliktet til å utlevere den innen 5 dager. Sjelden tar det så lang tid. Det eneste som kreves er at kunden huker av at de ønsker tilsendt AuthCode når de sier opp domene abonnementet hos OnNet.

Hele denne dialogen bygger på en misforståelse - se mitt tidligere svar på denne tråden tidligere.
 

ÖnNet

New Member
OnNet tar IKKE betalt for AuthCode og den utleveres normalt innen 1-2 dager

.

Med andre ord og slik jeg tolker saken; hvis kunden ikke kan eller nekter å betale for å få utlevert koden (eller å gjøre opp for andre forfalte regninger), så er registraren likevel pliktig til å utlevere autentiseringskoden.

Kom over denne tråden. Jeg jobber i OnNet og kan bekrefte at AuthCode IKKE koster penger. Frem til nylig kunne kunden betale kr. 98 for å få tilsendt sonefilen i bind/tekstformat og siste backup av hele webhotellet sitt. Selve AuthCode er gratis og utleveres normalt 1-2 dager etter at kunden har sendt inn oppsigelsen av domene abonnementet. Det eneste de trenger å gjøre er å avhuke at de samtidig ønsker å motta AuthCode så får de den, uavhengig av om man har utestående regninger eller ikke. OnNet har nå fjernet teksten på hjemmesidene som har skapt denne dialogen og misforståelsene.
 

Hagledesperado

New Member
Bullshit. Da jeg prøvde å komme meg bort fra svindeltjenesten deres, forlangte dere betaling for en auth code som ikke engang fungerte. Deretter plaget dere meg med useriøse og frekke eposter hvor dere insisterte på at jeg skulle betale.

Heldigvis for dere sendte dere ikke regningen til inkasso, for det hadde dere tapt penger på. Det skjønte dere sikkert også, ellers er jeg ikke i tvil om at dere ville ha gjort det. Men domenet som dere hadde tatt til gissel, fikk dere beholde. Håper dere koser dere med det.

Mitt råd til alle potensielle kunder av onnet er: STYR UNNA onnet.no, mailonnet.no, webonnet.no, dnsonnet.no, spamonnet.no, newsonnet.no, helponnet.no, rightonnet.no, faqonnet.no og alle andre domener som drives av disse ytterst useriøse aktørene.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Kom over denne tråden. Jeg jobber i OnNet og kan bekrefte at AuthCode IKKE koster penger. Frem til nylig kunne kunden betale kr. 98 for å få tilsendt sonefilen i bind/tekstformat og siste backup av hele webhotellet sitt. Selve AuthCode er gratis og utleveres normalt 1-2 dager etter at kunden har sendt inn oppsigelsen av domene abonnementet. Det eneste de trenger å gjøre er å avhuke at de samtidig ønsker å motta AuthCode så får de den, uavhengig av om man har utestående regninger eller ikke. OnNet har nå fjernet teksten på hjemmesidene som har skapt denne dialogen og misforståelsene.

Jeg bruker ProIsp sine sider og her inne kan jeg med et klikk avslutte et domene for så sekundet etterpå hente ut authkode. Kongeenkelt :)
 
Topp