* Hvorfor i himmelens navn er det påkrevd å legge til en kommentar på en faktura?
* Alt du registrerer av datoer blir feil om du ikke har datamaskinen din stilt til tidssonen GMT+2
* Svært mangelfull mulighet for rapportering. F.eks. ikke mulig å ta ut en reskontrorapport på en enkelt kunde
* Tallet for "Utestående" på dashbordet stemmer ikke alltid
* Ingen støtte for valuta
Hei! Aleksander her - grunder og utvikler i Fiken. Tenkte å svare på det du har skrevet her - er faktisk ikke så ofte folk skriver kritisk om oss på forum
1. Enig at det er teit med obligatorisk kommentar øverst på fakturaen. Det blir fjernet i neste versjon (som kommer om ca i to uker). Den versjonen kommer forøvrig også med flere fakturamaler (norsk og engelsk).
2. Den feilen kjenner jeg til, den ble rettet for en god stund siden. Jeg dobbeltsjekket selv nå med å endre tidssonen på maskinen min. Om du fortsatt opplever det problemet er det bare å sende en epost til
kontakt@fiken.no - så skal vi se på det.
3. Gå på menyvalget Oversikt => Hovedbok. Om du har et lite regnskap ser du det med en gang, hvis ikke kan du velge "Kunder" i rullgardinen der hvor det står "Alle". Du kan også huke av for "Vis kun kontoer med saldo ulik 0" - som er noe man typisk ønsker. Forøvrig kan du også klikke deg på en spesifikk kunde f.eks. via kundeoversikten og så velge fanen "Posteringer", der vil du også se alle posteringer for én enkelt kunde. Generelt når det gjelder rapportering så har vi en nokså komplett Excel-eksport også.
4. Tenker du på "Utestående fakturaer"? Det skal alltid stemme
Hvis ikke så vis meg gjerne et eksempel på hvor/når det ikke stemmer.
5. Valutastøtte: Du har rett - vi støtter ikke andre valutaer enn NOK. For oss er prioriteringen en kost/nytte-vurdering. Om du har fulgt med på roadmappen/release loggen vår (
https://trello.com/b/uQNcmzsZ/fiken-no-roadmap) - så vil du se at vi ofte prioriterer de med flest votes. Valutastøtte ligger fortsatt et lite stykke fra toppen (dog den begynner å komme ganske høyt). Jeg vil bli overrasket om den ikke er på plass i løpet av første halvår neste år.