Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Online epostleser

kongen

kongemedlem
Hvilke online epostlesere er gode? Sånn epostlesere ala Windows Outlook Express hvor man kan legge til flere kontoer, bare det er på nett isteden for lokalt på pc.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg bruker både Google Apps og Privat Gmail, den første har egentlig ingen fordeler i forhold til den siste så lenge du bare er en person. Med Gmail får du tilgang til oppdateringer og nyheter lenge før de evt. kommer i apps, samt ekstrafunksjoner som ikke finnes i Apps. Ett eksempel er variable signaturer alt etter hvilken konto du sender fra. Finnes ikke i Apps (enda).

Ingen problemer å legge til en haug adresser og du kan velge om du vil sende via domenene dine eller sende "on behalf of kongen@gmail.com" (kjappere å sette opp).

Husk å sjekke "Labs" og skru på en del fiffige ekstrafunksjoner (finnes ikke i Apps).
 

hansson

Langveisfarende
Gmail.com gjør akkurat det samme. En adminkonto (dinadresse@gmail.com) og så kan du legge inn mottak og utsendelse fra dine egne domener gjennom pop3 eller videresending.

Gmail er gratis. 7 giga lagringsplass holder lenge, hvis du vil ha mer får du kjøpe det når du går tom. Det er annonser inne i Gmail men disse har aldri forstyrret meg (tvert imot, du finner ofte smarte ting). Apps har ingen annonser, og er laget for bedrifter som vil ha integrasjon med Microsoft Exchange og Lotus Notes etc. Slutter du å betale mister du e-posten din. En gmail ligger til evig tid.
 

Skreppvin

New Member
Med "Online Epostleser", mener du da ... ?

Med "Online epostleser", mener du da

  1. Et nedlastbart / installerbart program på PC'en som leser men ikke laster ned eposten?
  2. En online-tjeneste der du må registrere deg og du kan lese online epost som kommer til den adressa du får fra denne tjenesteleverandøren (type MSN / Hotmail eller Google etc.)?
  3. En tjeneste der du kan lese epost fra omtrent hvilken som helst epost-tjenesteleverandør gitt at du kan oppgi mailserveradresse etc. (type www.Epostleser.no)?

Jeg bruker selv epostleser.no, men da må jeg oppgi brukernavn og passord og MAILSERVERADRESSE til min epost. Det får man ved å henvende seg til de man har epostadressa registrert hos (f.eks. arbeidsgiver, ofte med samme navn / nettadresse som det som står etter @ "alfakrøllen").

Jeg har eget domene, minnebutikken.no med epost tilknyttet til dette domenet. Og det domenet er det jeg selv som styrer. Så derfor kan jeg fint bruke epostleser.no når jeg er ute på tur og ønsker å lese epost online i stedet for f.eks. på telefonen (kan bli dyrt å bruke data på telefonen når jeg er i utlandet).

Har du Microsoft Outlook / Outlook Express eller Windows Live / Windows Mail på din maskin, så kan du gå inn i innstillingene i det programmet du har og se om du finner innkommende mailserveradressa. Passordet fikk du da du registrerte eposten på programmet ditt. Har du ikke tatt vare på det så får du det av din leverandør av eposttjenester.

Privatpersoner som har ADSL bredbånd eller bredbånd via kabelTV-leverandør og som bruker epostadresse tilknyttet et slikt bredbåndsabonnement kan få opplyst epostadressens mailserveradresse og passord fra leverandøren av bredbåndet.

Jeg har brukt www.Mailreader.com og epostleser.no i 10 år, og er gjennomgående OK fornøyd. De er ikke perfekte, men jeg vet ikke om noen bedre.

:)
 
Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Flere enn meg som synes det høres risky ut å oppgi epost brukernavn og passord hos en tredjepart?
 
Topp