Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Område og gatekart i forbindele med markedsføring?

sammy

Medlem
Hei igjen derute.
Jeg trenger et "gatekart" i forbindelse med markedsføring av en severdighet.
(Slik at "leseren" lettere kan finne stedet.)
Det finnes jo slike kart over de fleste steder på nettet, men man kan vel ikke bare ta en utskrift av dette og bruke dette i en anonse? (Opphavsrett etc.)
Men, hva om jeg bruker denne utskriften som "utgangspungt" og lager mitt eget?( Kanskje også tvilsomt? eller hva?)

Så, spørsmålet blir: Hvordan kan jeg lage et områdekart ( I likhet med det man finner på turist brosjyrer o.l og bruke dette commersielt uten å komme i konflikt med loven?Hvordan ville dere eventuelt løst dette?

Vennlig hilsen
sammy:)
 

picxx

Well-Known Member
google maps burde være midt i blinken for deg ?
 

sammy

Medlem
Mange takk for rast svar:)

Men spørsmålet er: er det lovlig å kopiere deler av dem og bruke til commersielt bruk?

Vennlig hilsen
sammy:rolleyes:
 

sammy

Medlem
Se det:D Hvis jeg kun skulle bruke dem personlig, eller overfor venner, så hadde det jo vært enkelt, men dette skal ut på nettet. Hvor nære kan man gå uten at det blir plagiat?
Eller finnes det eldre kart der ute som er frie verk?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Mistenker faktisk at du har lov til å bruke google maps sånn som det der, så lenge du tar med "Kart: Google Maps" eller noe liknende under bildet. Hvorfor? Ren logikk. Man har jo lov til å bruke kart derfra på egne sider, uavhengig av om dette er "kommersielt" eller ikke, så lenge folk ikke må betale for å komme inn på disse sidene.

Yep... var det jeg trodde, se i TOU, punkt 10.10:

10. License Restrictions. Except as expressly permitted under the Terms, or unless you have received prior written authorization from Google (or, as applicable, from the provider of particular Content), Google's licenses above are subject to your adherence to all of the restrictions below. Except as explicitly permitted in Section 7 or the Maps APIs Documentation, you must not (nor may you permit anyone else to):


....

10.10 print more than 5,000 copies of sales collateral materials containing a screenshot of Tele Atlas Content for purposes of commercial sales lead generation ("Direct Marketing") or incorporate Tele Atlas Content as a core part of printed matter (such as printed maps or guide books) that you redistribute for a fee (you must contact Tele Atlas to obtain a direct license if you desire to do either of the above);

Så, så lenge du ikke skal lage mer enn 5000 ex av en slik brosjyre har du lov.

Google Maps/Google Earth APIs Terms of Service - Google Maps API Family - Google Code
 
Sist redigert:

sammy

Medlem
MANGE TAKK for gode svar folkens:)
Det er folk som dere som gjør dette til et godt forum. (Kanskje spesielt for meg som ikke er ekspert på å finne frem på nettet for å si det mildt.
Så var det "back to the drawing board" for å se hvordan jeg best kan bruke dette.
Den eneste bemærkningen er: Finnes det noe fra staten som er gratis? og spesielt hvis det skal brukes commersielt?:rolleyes:

Ha en fin kveld alle sammen.
Vennlig hilsen
sammy:)
 
Topp