Hej,
Jag sitter i Sverige och utvecklar en sida där jag skulle vilja slussa besökaren till olika sidor beroende på vilket språk de har inställt i webbläsaren.
Använder denna kod, men har hört av folk i Norge att det inte fungerar och jag kan inget om ert bokmål eller nynorsk så jag skulle vilja ha hjälp med att veta vad det egentligen blir hos er i Norge
Jag har gjort en testsida där jag sparar navigator.language &navigator.browserlanguage.
Language test gå gärna in på denna så ser jag vad ni har.
Tack på förhand
// Klas
Jag sitter i Sverige och utvecklar en sida där jag skulle vilja slussa besökaren till olika sidor beroende på vilket språk de har inställt i webbläsaren.
Använder denna kod, men har hört av folk i Norge att det inte fungerar och jag kan inget om ert bokmål eller nynorsk så jag skulle vilja ha hjälp med att veta vad det egentligen blir hos er i Norge
Kode:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">
<!-- Begin
if (navigator.appName == 'Netscape')
var language = navigator.language;
else
var language = navigator.browserLanguage;
if (language.indexOf('en') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=en';
else if (language.indexOf('no') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=no';
else if (language.indexOf('nn-NO') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=nn-NO';
else if (language.indexOf('nb-NO') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=nb-NO';
else if (language.indexOf('nb') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=nb';
else if (language.indexOf('nn') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=nn';
else if (language.indexOf('sv') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=sv';
else if (language.indexOf('sv-SE') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=sv-SE';
else if (language.indexOf('da') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=da';
else if (language.indexOf('fi') > -1) document.location.href = 'nextpage.asp?edition=fi';
else
document.write("no language, is javascript on?");
// End -->
</script>
Jag har gjort en testsida där jag sparar navigator.language &navigator.browserlanguage.
Language test gå gärna in på denna så ser jag vad ni har.
Tack på förhand
// Klas