Blir feil å diskutere visuell utforming i denne tråden, men er ikke enig i at dette er unødvendig. Det er faktisk slik at andre land opererer med det samme, bare at dette hovedsaklig gjelder nettsider som tilhører stat/kommune/offentlige-tjenester. Mye av visuell utforming's delen er uansett HTML5 standard, og syntes dette er en fantastisk måte og luke ut det jeg velger å kalle useriøse aktører fra markedet. Reselling av themeforest, eller andre templates er ikke lengre like enkelt, heldigvis! La skikkelige aktører slippe frem, og la kunnskapen være med å bestemme om kunden velger deg.
Jeg er enig i at dette er noe som er dårlig gjennomtenkt, men det er noe som er godkjent og vedtatt. Jeg er også enig i at dette er sløseri med skattekroner. Sist jeg snakket med folk hos difi, hadde de heller ikke kapasitet, eller kompetanse på å svare på ulike spørsmål. Mye trist altså, men prøver likevel å se det positive i den situasjonen. Når det gjelder cookies, klarer jeg ikke se noe positivt, det blir bare ett pålegg som vises over alt, som også er irriterende for brukeropplevelsen.