Tror du de samme mekanismene virker i denne nisjen som Pål prøver å komme inn i, som for de typiske mobilbrukerne faller for?
Håper virkelig at det er noe annet enn et hysterisk fjortis-mote-image som skal til for å selge en god fakturaløsning.
Branding er like viktig for alle bedrifter og bransjer. Det er ikke snakk om hysteriske fjortis-mote-images, men seriøs kommunikasjonsplanlegging.
Tror du tar feil når det gjelder dette med funksjonalitet og utforming også.
Javel, og hvilke kilder er det du støtter deg på i din analyse? Jeg støtter meg på historiske data og kunnskap beskrevet i lærebøker om emnet. Et enkelt eksempel: Apples iPod var funksjonelt sett det dårligste produktet sammenlignet med konkurrentene, men likevel ble altså iPod mest solgt og fikk mest hype. iPhone var funksjonelt sett enklere enn mange av Nokias og Blueberrys modeller, men selger bedre og høster mer applaus i markedet. Hvorfor tror det er slik, du som tror dette bare er tull?
Og hvorfor selges det flere iPads enn den langt mer avanserte Galaxy Tab?
Tror du forbrukere alltid gjør velkalkulerte, rasjonelle valg? Google er et eksempel på at mindre funksjonalitet faktisk selger.
Samtidig er det absolutt slik at det også kan lønne seg å tilby mer funksjonalitet enn konkurrentene, og gjennom det skille seg ut.
En som skal effektivt "punche data" vil helst ikke ha så mye ekstra "klikk og kødd med musa, eller trykke OK i hytt og pine". Et godt fakturaprogram er det du bruker minst tid i.
Se, nå snakker vi branding. "Vi gjør det enklere å drive bedrift" eller "Vi gjør det enklere å sende ut fakturaer". Fin-fine brands det, som er enkelt å spille på - og som differensierer denne tjenesten fra andre.