Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt innhold via e-post

torbiz

New Member
Hei, på denne hjemmesiden

http://www.tsj.no

vil jeg ha mulighet til å oppdatere innholdet i f.eks feltet "Nyheter" via e-post. Finnes det en slags PHP-kommando som gjør dette? Jeg forestiller meg noe sånt som dette:

Kode:
<div class="articlemargin">

<h4>
<?php   // et eller annet her som sier at innholdet jeg mailer skal ende akkurat her */    ?>
</h4>

<p class="articlewidth">
<?php   // det samme */    ?>
</p>

</div>

Håper noen kan hjelpe meg
 

torbiz

New Member
Haha, WP brukes på vanlige nettsteder nå og du kan enkelt overføre rammeverket til WP.

Men søk på Google etter "PHP news script email" eller lignende så finner du kanskje noe.

Jeg innser jo at WP funker supert, men jeg har ikke sammenhengen helt klart for meg. Må jeg lage et WP-theme fra bunnen av, og legge f.eks the_post() funksjonen i Nyhets-feltet på sida mi (som vil få helt likt rammeverk som nå, men med WP-systemet som ruller og går i bakgrunnen)?
 

Nutz

Med lem
Oppdatere via Epost er ikke det letteste man kan begi seg ut på.
Innholdet bør lagres på server etter første gang scriptet har "lest" mailen/oppdateringen din, slik at ikke alle mailene lastes ned for hver sidevisning.
-Så vil du sikkert også hindre at spam og annet som kommer i innboksen til "hjemmesiden" ikke blir publisert rett ut på hjemmesiden. :)
Håndtering av bilder må du sikkert også ta spesielle hensyn til, -dersom det skal inn i posten.
Tror du vil få et relativt stort prosjekt som du kommer til å flikke på i lang tid, som egentlig ikke gir deg særlig funksjonalitet som står i forhold innsatsen.
-Har man tilgang på mail, så har man som regel også tilgang på en nettleser.
MEN!! -Så er det denne forbanna skapergleden da. :)
-Ser du på det som et hobbyprosjekt for å utfordre deg litt, så hvorfor ikke?

IMAP er det du bør lese deg opp på når det gjelder hvordan du skal kunne åpne mail i fra PHP-script, -normalt så pleier mailen å gå den andre veien.

Lykke til. :)
 

torbiz

New Member
Oppdatere via Epost er ikke det letteste man kan begi seg ut på.
Innholdet bør lagres på server etter første gang scriptet har "lest" mailen/oppdateringen din, slik at ikke alle mailene lastes ned for hver sidevisning.
-Så vil du sikkert også hindre at spam og annet som kommer i innboksen til "hjemmesiden" ikke blir publisert rett ut på hjemmesiden. :)
Håndtering av bilder må du sikkert også ta spesielle hensyn til, -dersom det skal inn i posten.
Tror du vil få et relativt stort prosjekt som du kommer til å flikke på i lang tid, som egentlig ikke gir deg særlig funksjonalitet som står i forhold innsatsen.
-Har man tilgang på mail, så har man som regel også tilgang på en nettleser.
MEN!! -Så er det denne forbanna skapergleden da. :)
-Ser du på det som et hobbyprosjekt for å utfordre deg litt, så hvorfor ikke?


IMAP er det du bør lese deg opp på når det gjelder hvordan du skal kunne åpne mail i fra PHP-script, -normalt så pleier mailen å gå den andre veien.

Lykke til. :)

Her var det en som skjønte behovet, ja :)

Tror likevel jeg skal vente med å fordype meg i IMAP, og heller fokusere på hvordan jeg kan "hacke" WP. Det, i kombinasjon med gjennomtenkt CSS og litt JavaScript, virker jo som en kraftfull blanding :)

Takk for gode svar så langt.
 
Topp