Nytt firma - kontaktet av mange unyttige "hjelpere"

paal_erik

Medlem
Mulig jeg missforstår?

Men jeg har jo observert kjøp/salg av 1000-vis av mail adresser til firmaer her inne også.
Jeg skyr slike som pesten, og kommer aldri til å ha noe med slike å gjøre der hvor jeg er involvert!

Mortenxx

Medlem
@paal_erik
Jeg tror Pandora først og fremst mente kataloghaier, altså de som ringer om "feil i oppføring", og ber deg bekrefte hvilke endringer som er korrekte - hvor du etterpå finner ut at de mener at du har bestilt et abonnement for 2 år til ca. 8.000 kroner - når du får regninga fra dem.

De fleste av oss kjenner til disse "tjenestene" som tilbys, men folk med nystartet firma er ikke alltid like godt forberedt.

Det er endel andre som ringer når du har nystartet firma, men vanligvis er det selgere som skal selge en eller annen tjeneste. Folk flest blir temmelig lei etter noen få telefoner.

TorsteinO

Art Director & grunder
Haha, ikke bare bare å åpne firma i Norge nei.

Tipper at ca. 100 % av disse "%¤&#")(/&%&¤".. var "%¤&#")(/&%&¤".. ;)

Å starte firma i norge er vel heller nesten litt for enkelt, men som overalt i verden må man da faktisk passe litt mer på hva man gjør.

@pandora: Bare fortsett å si nei til de idiotene som skal "korrigere/sjekke opplysninger" osv, er det virkelig brønnøysund som prøver å få kontakt, så sender de deg en mail også.

peterandrej

pensjonert moderator
Registrerte et nytt AS i dag. Brreg offentliggjorde registreringen ca kl 1400. Før kl 16 hadde jeg hatt SJU (!!!) firmaer på tråden. Og ja, det var alle de kjente. Finnfirma, opplysningen ditt og datt, osv.

Trodde ikke det var så ille faktisk.

Beergear.no

Medlem
Hvorfor registrerer dere tlf nr deres?
Sendte inn reg. Av AS i dag.
Men unnlot å oppgi tlf nr.
Leverte du via Altinn?
Hvor mange dager gikk det før alt var i boks og du fikk frigitt AK?

peterandrej

pensjonert moderator
Hvorfor registrerer dere tlf nr deres?
Sendte inn reg. Av AS i dag.
Men unnlot å oppgi tlf nr.
Leverte du via Altinn?
Hvor mange dager gikk det før alt var i boks og du fikk frigitt AK?

Nei, si det. Tenkte ikke på dette med telefonnummer. Det er jo ikke et PROBLEM at de ringer. Ikke for meg, for jeg vet jo godt hva de selger og lar meg derfor ikke "lure". De er strengt tatt bare litt irriterende, men litt morsomme også. Opplysningen et-eller-annet hadde en ganske småfrekk vri:

- heisan, nils nilsen fra opplysningen. Vi har fått inn selskapets deres. Skal vi få dere registrert?

Han tipper jeg selger ganske bra, for han sa det så naturlig - og mest viktig her - så heseblesende raskt at nyetablerere nesten ikke får med seg annet enn ordene "opplysningen" og "få registrert firmaet". Jeg gikk selvsagt ikke på limpinnen, men de med litt mindre erfaring enn meg ville nok lett latt seg lure.

Vi hadde stiftelsesmøte i november, så vi brukte gamlemåten med revisor, standardblankett, osv. Har ikke sjekket dette med aksjekapital, men regner med at den er frigitt nå.

Topp