Laser
Medlem
I min nettbutikk har jeg de siste 5 mnd sendt ut ukentlige nyhetsbrev, med tilbud, nyheter, artige innspill, generell info, etc. Overraskende få melder seg av hver uke, og jeg begynner å få en forståelse for hva som fungerer og hva som ikke. Etter at jeg hoppet til Mailchimp har jeg også fått mer tallmaterialet som jeg kan bruke til analyse og endring av nye kampanjer.
1. Jeg har oppdaget at emnefeltet ikke påvirker åpningsraten nevneverdig.
2. Fri frakt en helg, økte salget med 120 %.
3. 25 % rabatt en helg økte salget med 20 %.
( punkt 2 og 3 er interessant siden snittordre er 410 kr...)
4. Nyhetsbrevene genererer ordre selv mange uker etter at de er sendt.
Hva er dine beste tips for å maksimale profitten fra nyhetsbrevet?
Laser
1. Jeg har oppdaget at emnefeltet ikke påvirker åpningsraten nevneverdig.
2. Fri frakt en helg, økte salget med 120 %.
3. 25 % rabatt en helg økte salget med 20 %.
( punkt 2 og 3 er interessant siden snittordre er 410 kr...)
4. Nyhetsbrevene genererer ordre selv mange uker etter at de er sendt.
Hva er dine beste tips for å maksimale profitten fra nyhetsbrevet?
Laser