Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nybegynner-spørsmål TradeDoubler

Alligator

Medlem
Hei,

Jeg har nylig registrert meg hos TD og er veldig imponert.

* Eksempel Telio : Bannerene for privat og for bedrift leder til forskjellige websider (hhv. telio.no/kampanje og telio.ch/smb) uten at disse linker til hverandre, så vidt jeg kan se. Vil jeg få provisjon dersom en bruker klikker på den ene, men brukeren senere finner veien til den andre? Si en bruker klikker på SMB annonsen. Han får et godt inntrykk av Telio, men trenger ikke bedriftsløsningen. Han googler så Telio og kjøper privat-abonnement via telio.no.

* Eksempel Bladkongen : Tilsvarende her; nettsiden min viser "Woman" annonsen. Vil jeg få provisjon dersom noen kjøper, si, "Alfa"?

* Hva betyr "autoakseptere"? Microsoft Store har 180 dager cookie, men 45 dagers "tid for å autoakseptere"

* Cookie / iSalg : Typisk 45 dager. Dette er så vidt jeg forstår en liten tekstfil på den enkelte PC som lagrer en unik ID-kode. Hver gang et banner vises, lagrer så TradeDoubler tid, nettsted og ID på sin server. Hvert firma som annonser på TD leser denne cookien ved et salg, sender ID'en til TD, som sjekker denne opp mot sine tabeller. Det siste nettstedet som har vist en annonse for denne brukeren, gitt at dette skjedde siste 45 dager, vil få provisjon. Dette kalles iSalg.
 

pleb

Medlem
På spm 2 kan jeg i hvert fall svare: Ja, du får provisjon på alle solgte produkter hos Bladkongen.

Siste avsnitt; er det et spm eller et sammendrag? :p

I så fall har du rett i at TD registrerer at brukeren har vært inne på siden din, og at du vil få provisjon via iSale om han i ettertid går inn på nettbutikken og kjøpe noe.
 
Topp