Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nybegynner i WP (CMS)

Rikku

New Member
Jeg er en nybegynner i WP, og som akkurat har begynt å sette meg inn i det. Jeg lurer på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg bør gå frem. Jeg har allerede lest masse tutorials, både fra codexen, andre sider og sett masse videoer. WP virker som et meget innviklet og stort felt. Selv om jeg tror jeg forstår en del i teorien har jeg problemer med å bruker det jeg har lest i praksis. F.eks har jeg en del statiske nettsider som jeg ønsker å integrere med WP. Hvordan burde jeg gå frem?

Jeg har hørt at noen i første omgang lager sidene statisk, for så i ettertid å legge til WP funksjoner som de trenger, der det trengs. Andre starter med et WP rammeverk som _s, twentynoe theme, Genesis og lager nettsiden på bakgrunn av det.

Hva gjør dere?
 

xdex

Medlem
Det er helt ok å begynne med rammeverk, hvilket du velger, er opp til deg. Jeg ville kanskje bare lagd en WP side, ut i fra ett design, for å få en følelse av hvordan ting er satt opp. Det er også en selvfølge at du lærer deg litt om hvordan du kan utvide themes, admin options etc. Dersom du allerede forstår alt dette, kan du prøve deg på å lage plugins, finnes rammeverk for dette også. Det er via plugins du vil lage slike integrasjoner som du snakker om.. da kan det jo brukes flere steder også.

Bare kast deg ut i det, og bruk alt du har lest og lært så langt.. Folk lærer forskjellig!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det finnes noen veldig enkle themes som bruker lite av det WP kan. De gir en grei innføring ville jeg tro.
Jeg begynte selv på denne måten og det går fint opp til et viss nivå. Jeg bør sette meg ned å lese gjennom codexen igjen, men så var det der med tid...

For meg er det en fordel hvis jeg har noen aktuelle prosjekt - det gjør det hele praktisk med en gang, og man kan være litt mer målrettet i å finne en løsning.
 

Julie Henriksen

New Member
Wordpress fungerer meget godt når man ikke kan så mye programmering. For det meste er det bare å installere plugins og sjekke om ting fungerer.

Skulle ønske jeg hadde tid (og hode) til å sette meg mer inn i WP, for det er et sterkt verktøy! Men det fungerer godt også når man bare lærer etterhvert som man møter behov.

Fordelen med å benytte et så populært CMS er at det finnes mange svar og løsninger på nettet bare man Googler litt.
 
Topp