Jeg er en kunde i markedet ditt. Jeg kan innrømme at jeg ikke ville handlet der. Kunder ønsker ting billig, men de er ikke villige til å vente to måneder, og da kanskje få kjøpt produktet. Det tar for lang tid.
Det første jeg tenkte når jeg besøkte nettsiden: "Jaja, jeg får komme tilbake om et par uker og se på prisene da". Om et par uker vil jeg glemme hele nettsiden, og jeg vil mest sannsynlig ikke besøke den igjen.
Hva om setter en nedre grense for hvor mye prisen kan synke, som for eksempel innkjøpspris? Jeg hadde garantert blitt værende på nettsiden og fulgt med dersom prisen hadde falt med 1 % hvert minutt. Så lenge jeg vet at andre sitter og følger med på samme produkt ville jeg endt opp med å slå til før prisen hadde sunket til din innkjøpspris. Etter hvert vil folk erfare når andre pleier å kjøpe, og da vil de forsøke å være litt tidligere ute enn de. Slik vil det fortsette frem til kundene presser prisen opp.
Sett altså en nedre grense for hvor mye prisen kan falle. Hvis prisen ender opp på denne nedre grensen kan du automatisk lukke bestillingene, og eventuelt åpne den igjen neste dag. Dette fører til at kundene besøker nettsiden dag på dag, og du vil generere mer trafikk.