hansson: På de nyeste bildene på nettsiden, har jeg bevisst valgt å bruke en del kontrast ved å ha en relativt mørk bakgrunn og prøve meg frem med lyssetting. Tenker da på bildene av Siv som nå ligger som øverste post. Jeg liker godt bilder hvor man bruker lyssetting aktivt, men jeg kommer nok ikke til å gjøre dette
hele tiden. Men det er en av tingene man burde kunne syntes jeg, og da må det øves på.
Bildene som nå ligger på nettsiden er spredd fra 2009 og frem til i dag og det er storparten av alle bildene jeg har tatt i denne perioden. Dette skyldes det faktum at dette kun har vært en "bi-hobby" ved siden av andre ting. Jeg har altså ikke hatt så voldsomt mange photshoot`er de siste to årene rett og slett fordi jeg har drevet med andre ting. Jeg kommer til å være oftere ute å knipse fremover, og da dukker det nok opp flere, bedre, litt anderledes bilder om ikke så lenge.
En annen ting som også er vesentlig er at når man tar f.eks kjærestebilder slik som de du linker til, så kan man i hovedsak la modellene være seg selv, prate seg i mellom, også holde seg på litt avstand og få mange, naturlige reaksjoner uten å gjøre noe mer enn å konsentrere seg om å ta bilder. Når jeg her har tatt bilder av venner/bekjente, blir det en litt "stivere" ramme rundt det og mange stivner nok også litt til foran kameraet når det kun er en selv og fotografen tilstede.
Men jeg tar poenget ditt og Jan Ivar hadde veldig mange bra bilder, det skal han ha!
Torstein: Ja, det ble ikke heeelt optimalt, skal se om jeg ikke får laget en ny versjon. Og ideén med FF er nok ikke så dum, logoen er jo ganske synlig som profilbilde.
Sånn ellers sliter jeg litt med å bestemme meg for hvordan jeg vil bruke Facebook på nettsiden. Nå har jeg kommet frem til at jeg vil bruke kommentar-funksjonen fra Facebook som da også publiseres på veggen til de som kommenterer. På den måten tror jeg terskelen er lavere for å kommentere (siden man ikke trenger å skrive inn f.eks epost så lenge man er logget inn på FB) og samtidig som dette vises på kommentatorens vegg, slik at det også gir litt ekstra synlighet.