Ny pc

picxx

WF 09
1X boks
1X ting som funker inni boksen

det tror jeg var mine specs sist :D
(ja, jeg er ganske stupid når det kommer til hardware)

Sjefskoder

Sjefskoder
Dette utstyret har jeg på en av mine arbeids-stasjoner som og er den siste i samlingen ;)

1 st Gigabyte hovedkort :: Komplett.no - Gigabyte GA-P35-DS3L,P35,S-775,ATX,
1 st Intel Core 2 Duo CPU :: Komplett.no - Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz
2 st Corsair TWIN2X minne :: Komplett.no - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL5
2 st Philips 22" skjerm :: Komplett.no - Philips 22" 220SW9
1 st ATI FireMV 2200 skjermkort :: Komplett.no - ATI FireMV 2200, 64MB DDR,
2 st DVI-skjermkabel :: Komplett.no - Skjermkabel DVI M/M 3m

Kabinett, mus og tastatur hadde jeg liggende i et "hjørne" ;)

Alt dette for den nette sum av : 5.621,- inkl. mva (handlet dette hos norek.no...)

zapotek

Medlem
Relativt støysvak den jeg prater om, men du hører vifta ja. Mener du helt tyst som "i graven" tyst? Isåfall bør du gå for en løsning hvor det ikke er vifter i det hele tatt, verken på skjermkort, prosessor eller i kabinettet.

Santo

Active Member
Takk for det. Glemte å nevne at jeg ønsker meg en som er helt lydløs. Hvordan er de som er nevnt over her?

Litt på sidelinjen, men når det gjelder lydløshet har jeg gjort noe som jeg er godt fornøyd med... Vegg i vegg til kontoret mitt har jeg et lite bodrom/kott, og her har jeg plassert kabinettet til PC'en.

Lagde et 5-6 centimeters hull i veggen med en hullsag, og deretter tredde jeg alle kabler igjennom. Måtte kjøpe enkelte nye kabler med litt lengre lengde.

Men nå hører jeg ihvertfall ikke PC'en i det hele tatt. Veldig deilig :D

Sjefskoder

Sjefskoder
Lagde et 5-6 centimeters hull i veggen med en hullsag

Godt du ikke leier lokale da, som mange av oss andre gjør :)
Blitt litt kjipt å måtte forklare hullet i veggen når eieren av kontoret kommer innom en tur :cool:

Tonny Kluften

Administrator
... Vegg i vegg til kontoret mitt har jeg et lite bodrom/kott, og her har jeg plassert kabinettet til PC'en.
Lagde et 5-6 centimeters hull i veggen med en hullsag, og deretter tredde jeg alle kabler igjennom. Måtte kjøpe enkelte nye kabler med litt lengre lengde.
Men nå hører jeg ihvertfall ikke PC'en i det hele tatt. Veldig deilig :D

Det er det jeg har nå, men vil helst slippe å gjøre det i fremtiden. Må ha nytt kontor snart og da kan jeg ikke regne med at det går. Jeg orker ikke å sitte å jobbe i viftestøy osv så da blir det å få tak i en lydløs pc.

Fredrik

Medlem
Jeg er også i ferd med å lage en løsning ala de som har PC i annet rom. Jeg kjøpte om fredagen en slik sak for å plassere nettverksskriver, PC, router, switch, nok en router, modem, Nettverksdisk, USB disk, sinnsykt med kabler og annet stæsj.

Alt samlet på et sted. Jeg har allerede strukket kabler til skjermer i flere rom som jeg da skal benytte med samme PC og trådløst tastatur og mus. Har testet løsningen og det fungerer svært bra. Det jeg mangler dog er at jeg ønsker å splitte opp de trådløse signalene fra tastatur/mus slik at jeg kan ha tilgang flere steder. Noen som har peiling på hva jeg kan finne på her?

Topp