Som jeg nevnte i et innlegg ovenfor, ville jeg først og fremst investert i et profesjonelt "theme" for nettbutikken. Dette gjør nettsiden automatisk mobilvennlig med en gang, ser MYE mer profesjonelt ut, sparer deg mye tid, enklere å sette opp butikken, bedre SEO osv. Du trenger ikke noe mye teknisk kunnskap for å lage en skikkelig nettbutikk...
Syntes også du burde ha en "full-width" side og ikke "boxed" slik du har nå.
Angående selve innholdet på siden, ville jeg gjort en del endringer. Personlig, syntes jeg at logoen virker alt for "hjemmesnekret" og ikke veldig pen. Hadde dere solgt rubikscubes på nettsiden, hadde jeg forstått logo valget.
Hvem skal nettsiden appellere mot? Slik jeg opplever siden, er dette noe for "vennegjengen / lokalsamfunnet" og ikke for hvem som helst.
Hvorfor skal jeg kjøpe fra dere og ikke de store aktørene?
Jeg ville gjort en bedre jobb på "Om oss" siden. Mange vil nok klikke på denne siden, dersom det er første gang de besøker nettsiden. Fjern bildet, og skriv en mer profesjonell tekst.
Dersom jeg klikker på f.eks mobiltilbehør, må jeg velge hvilket produsent jeg ønsker. Dette er i de fleste tilfeller ganske urelevant og gjør det bare mye mer vanskelig. Del det i stedet opp i ytterlige kategorier som "penner" "ladere" etc.
Ser at dere sponser bloggere med 300kr per innlegg. Dette er forsåvidt en god ide, men jeg ville fjernet dette fra navigasjonen -
umiddelbart. Syntes personlig at dette blir for amatørmessig dersom dere skal reklamere for dette i så stor grad på siden.
Dette er mine ideer i allefall
Det er mange norske nettbutikker der ute, og hard konkurranse om å få kunder. Dersom du har noen forhåpninger om å gjøre dette til noe suksess, ville begynt å gjøre det ovenfor
- med en gang. Synd å måtte si det, men slik som nettsiden er nå, blir dette aldri noe stor business... Tror mange velger de større aktørene som ikke har varer på fjernlager, lavere priser, mer seriøse, og raskere frakt. Du må ha noe som skiller din nettbutikk fra resten.
Lykke til.