Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny logo for Crenia

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Holder på med ny logo for Crenia. Dette første utkast og jeg prøver nå bestemme meg for hva slags font jeg skal bruke. Noen råd? Her er de designeren min har disket opp:

Crenia-logo.jpg

Personlig liker jeg den øverst til venstre best.

"C" symbolet står naturligvis for Crenia og skal kunne brukes alene uten selve fonten. Formen har jeg forsåvidt bestemt meg for å beholde (fargene er ikke bestemt enda!).
 

basicus

SEO Eggspert
Tror jeg går for ingen av de. De mangler alle sjel syns jeg, og blir for tilfeldige. Symbolet fungerer heller ikke noe bra for min del.

Ville kanskje ha tenkt litt i banen hva prøver vi å signalisere her? Hvilken følelse vil vi formidle? Vanskelig å si det der med logo. Det er noe veldig personlig etter min mening.

Du vil uansett få like mange meninger om dette som antallet folk du spør.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du vil uansett få like mange meninger om dette som antallet folk du spør.

Der er du inne på noe. Det er ikke mange selskapene som har lansert ny logo, navn eller profil som folk har jublet over. Når sannheten i tillegg er at det ikke liker noen dypere tanker bak Crenia sin navn eller profil blir det ekstra vanskelig.

Jeg tror i tillegg logo vil se bedre ut når den blir satt i sammenheng med resten!

Kommer ikke til å gå vekk fra "C"-en så fremt det ikke dukker opp noe kritisk nå. Vinneren på font blir den øverst til venstre :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Egentlig syns jeg den i midten til høyre har best typografi: enkel, ren og pen og ikke noe dilldall, men symbolet blir alt for stort/massivt i forhold til teksten der, mistenker at det ville ha blitt bedre hvis teksten var større.

Syns det blir alt for mye dårlig trance/scifi-følelse i de fleste andre, spesielt den avkappa neuropol-varianten i midten til venstre (hadde det vært opp til meg hadde det vært straffbart med 10 piskeslag å bruke neuropol i logoer).

Helvetica extra light eller hva det er nederst til høyre blir nesten helt borte ved siden av symbolet.

Den øverst til venstre syns jeg minner for mye om Nokia (ser noen nevner jernia også, men jeg tenkte ihvertfall nokia med en gang jeg så den), men den er bedre enn alternativene. Syns den funker bedre i hvit på svart, som nederst på bildet, enn i farger egentlig. Derimot skulle jeg gjerne ha sett den i midten til høyre med bedre balanse mellom tekst og symbol.

Ikonet.. vel, det er jo ikke noe ikon, og det er vel egentlig problemet. Det er alt for detaljert. Nå er jo det et mindre problem rent teknisk i dag enn tidligere, men... jeg ville ihvertfall ha forenkla det, tror det ville ha blitt mye sterkere da.
 

Santo

Active Member
Egentlig syns jeg den i midten til høyre har best typografi: enkel, ren og pen og ikke noe dilldall, men symbolet blir alt for stort/massivt i forhold til teksten der, mistenker at det ville ha blitt bedre hvis teksten var større.

Jeg er helt enig med TorsteinO når det gjelder font.

Den i midten til høyre er enkel, pen og ren :)

På annenplass mener jeg den helt nederst til høyre kommer, men den kunne kanskje vært litt bedre i en bold utgave?
 

hansson

Langveisfarende
Synes det er for sterke assosiasjoner til industri, metall, litt foreldet sci-fi-greie, osv. Symbolet er basert på ting som var moteriktig da alle nettsteder måtte se ut som et kontrollpanel fra et romskip, bestå av 9500 små gif-er i tabeller, og gjerne ha en flashmeny med små "blip blip" lydeffekter ved mouseover. Tror fonten nede til venstre kan funke, men med bedre kerning på de første par bokstavene.
 
Topp