Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny kategori - Joomla

picxx

Well-Known Member
Egen kategori for "tom3008" :D
Jaggu ikke dårlig..
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har aldri påstått noe annet :D
Men det er ikke helt sant det heller, har sett noen få hjemmesideleverandører som bruker Joomla, ikke mange riktignok, men det brukes nok av flere amatører enn proffe skulle jeg tro. Samme det, hvis de er fornøyd med det så hvorfor ikke?
Tror nok at mange kunne spart seg lange gråtekvalte netter ved å velge Wordpress istedenfor, men, men... Ting koker vel ned til at man som vanlig liker det man er vant til.
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
Bare sånn at det er nevnt (en gang for alle), Joomla er overlegent alt annet :p

Joomla tar noe mer tid å sette seg inn i enn WP, men etter min vurdering er det totalt sett bedre. (utenom for blogging, der WP er å foretrekke).

Joomla 1.6 begynner forresten å komme på plass: What's new in Joomla 1.6 on Vimeo
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
atomet: helt enig i at det kan bli litt tungvint for de som publiserer. Der er WP bedre.
Selv setter jeg alltid opp sidene med endel tillegsplugin som forenkler opplasting av bilder og å legge inn artikler etc. Men som sagt enig.

Når jeg lager community-siter, katalogtjenester og andre mer komplekse nettsteder så fortetrekker jeg absolutt Joomla 1.5
 

zapotek

Medlem
Sånn fra spøk til revolver, Joomla er bra det. Problemet er heller at alt for mange bruker det uten å ha satt seg skikkelig inn i funksjonaliteten til CMS'et. Da blir resultatet dårlig.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, joomla virker bra for communities, der kan vel drupal også være et bra alternativ

vet at en av de andre her på kontoret bruker joomla til sidene til en festival hun driver, men hun knoter alltid noe utrolig når hun skal legge ut noe, og til et par andre sider (f.ex kontorfelleskapets sider) bruker hun macromedia contribute, i en løsning som ikke likner grisen, med meny i flash som ikke sier fra og ikke vises i det hele tatt hvis brukeren ikke har flash installert, masse frames og tull og tøys. Hun har litt vanskelig for å forstå at det er mulig å lage en løsning som gjør alt enklere enn contribute, men det virker som hun er veldig klar for noe smartere på festivalsidene, så jeg får vel se om jeg får overtalt henne. Evt kanskje jeg skulle sponse kontoret her med en mer fornuftig løsning.
 
Topp