Ny iPhone, vil ikke dette være et "godt" tilbud for meg?

Dag Frogner

Supermedlem
Det er på høy tid å bytte ut min iPhone, da den synger på siste verset og siden jeg ikke har 6000,- å bruke på én gang, vurderer jeg igjen å binde meg i ett år for å slippe unna med "rimeligere" telefon. Jeg vet at det er aller rimeligst å kjøpe telefonen med én gang med det har jeg ikke råd til nå.

Hos NetCom kan man kjøpe den nye iPhone 3GS 16gb til 699,- også koster det 699,- pr måned i ett år. Da får man 500 ringeminutter (jeg bruker ca 250 på måned), 500 sms (bruker ca 200stk pr måned) og 1000mb data (bruker ca 150mb pr måned) inkludert i månedsbeløpet.

Jeg ligger på ca 500,- pr måned i mobilregning i dag, så dette vil jo bli 200,- mer pr måned, men jeg syntes ikke det er så ille siden jeg jo også betaler ned på telefonen. Siden jeg er godt innenfor på det man får inkl i prisen hver måned tror jeg aldri at jeg vil komme over de 699,- pr måned.

Mulig jeg har glemt noe vesentlig, men jeg kan ikke se at dette tilbudet er så halvgærnt for mitt bruk?

Hva tror du?

Santo

Active Member
Har du en iPhone fra før som er kaputt allerede?

Isåfall ville jeg brukt min reklamasjonsrett og fått den reparert.

Dag Frogner

Supermedlem
Fredrik: Blir nok en iphone til gitt. ;)

hyperion: Min er kaputt fordi den har gått i bakken en del ganger og det får jeg nok neppe igjen på reklamasjon. Kjøpte den også på eBay for to år siden så har vel uansett ikke noe rettigheter.

Men hva tror dere om saken ellers? Det er vel ikke så ille det tilbudet her?

Santo

Active Member
hyperion: Min er kaputt fordi den har gått i bakken en del ganger og det får jeg nok neppe igjen på reklamasjon. Kjøpte den også på eBay for to år siden så har vel uansett ikke noe rettigheter.

Nei, da stiller det seg jo selvfølgelig litt annerledes :)

Gaasehud

Medlem
Lufter hvilket tilbud jeg benyttet meg av. Kjøpte gjennom telekiosken.no (som telenor.no, men litt billigere i dette tilfelle) en iPhone 3GS 32GB Black med SuperPluss 129,- i mnd. Dette kortet la jeg i skuffen og benytter meg av mitt gamle OneCall-simkort. Blir vel rundt 5000 i løpet av et år (+ onecall-regningen som er helt ok). :)

Kristine B

Medlem
Lufter hvilket tilbud jeg benyttet meg av. Kjøpte gjennom telekiosken.no (som telenor.no, men litt billigere i dette tilfelle) en iPhone 3GS 32GB Black med SuperPluss 129,- i mnd. Dette kortet la jeg i skuffen og benytter meg av mitt gamle OneCall-simkort. Blir vel rundt 5000 i løpet av et år (+ onecall-regningen som er helt ok). :)

Samme her (bortsett fra at jeg ikke har OneCall ved siden av, har Netcom).
Det var den rimligste løsningen jeg kunne finne i november/desember i alle fall.

Dag Frogner

Supermedlem
Så vidt jeg kan se så vil telefonen i deres forslag koste 3190,- + 129,- * 12 = 4700,-

I mitt forslag koster telefonen 699,- + 200,- (de 500,- andre pr måned er jo betaling for den ringetiden man får) * 12 = 3100,-

Hvis jeg ikke har regnet veldig feil så vil jeg vel komme vesentlig rimeligere ut med mitt forslag?

Kristine B

Medlem
Helt sikkert rimeligere for deg hvis du ringer for så mye hver mnd, jeg har et litt lavere forbruk så for meg ville din løsning vært dyrere:)

Dag Frogner

Supermedlem
Totalt ja, men om man bare regner på selve telefonen så blir jo mitt forslag 1600,- rimeligere. Men det er klart at om man ikke bruker telefonen så mye (utgående) så hjelper det jo lite å "spare" de 1600,- når man må ut med 599,- pr måned bare for abo.

Topp