Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny facebook-app. Er den litt harry?

Tony J

Alle skal få
Har laget en facebook-app som jeg tror vil mest rette seg mot unge folk (men ikke bare ).
Er usikker på om designet er bra, eller om det blir litt harry/80-tall ? Er toppen jeg er mest usikker på egentlig.

Date en venn på Facebook | Facebook

Syns den var kul jeg :) Husk at du må inkludere en tekst i appen som sier at denne ikke har noe forbindelse med Facebook. Så lurer jeg på om det er tillatt med reklame i applikasjonen? Hvor kjører du reklame fra og er de via Facebook ad providers?

Mvh
 

Bazzinga

Medlem
Syns den var kul jeg :) Husk at du må inkludere en tekst i appen som sier at denne ikke har noe forbindelse med Facebook. Så lurer jeg på om det er tillatt med reklame i applikasjonen? Hvor kjører du reklame fra og er de via Facebook ad providers?

Takk for det :)
Hva mener du at den ikke har forbindelse med facebook. At det ikke er facebook sin egen tjeneste? Får du inntrykk av det på siden at det er facebook sin?

Er reklame fra LifeStreet Media — Home De er godkjent av fb. Vet ikke hvor mye den gir, men er cpm-basert. Har en rpm på under $0.21 foreløpig, men er jo ikke mye besøk ennå heller da.

Fant en "bug" som sikkert andre fb-utviklere kanskje har nytte av å vite om. Lagret id'ene til en fb-bruker som INT, men fikk mange som hadde id 2147483647. Det er jo høyeste 32-bit tall. Så måtte endre feltet til BIGINT(20). fb-id'ene kan altså være veldig lange. Forståelig nok når det er så mange brukere.. jeg burde ha tenkt på det.
 

Tony J

Alle skal få
1. Var i den tro at alle applikasjoner uavhengig av design måtte ha en liten tekst på siden som skriver at den er på egen server og utenfor Facebook.

2. Jeg så nå at Lifestreet var på listen over de som var godkjente. Retter dette programmet seg bra mot det norske markedet OG vet du om andre på den listen gjør det? Har selv strevd med å få litt informasjon rundt dette. -> Og, vet du om direktereklamer kommer utenfor dette regelverker? Dvs om jeg selger annonseplass til deg og du betaler meg direkte.

OG til slutt. Har troen på appen din. Er selv i forhold, men hadde nok kanskje prøvd den ut dersom den hadde vært helt anonym og ikke hadde blitt vist som en applikasjon jeg bruker? En ting er at man er anonym når man legger til venner, men vil andre folk se at jeg har brukt selve appen?

Mvh
 

Bazzinga

Medlem
2. Jeg så nå at Lifestreet var på listen over de som var godkjente. Retter dette programmet seg bra mot det norske markedet OG vet du om andre på den listen gjør det? Har selv strevd med å få litt informasjon rundt dette. -> Og, vet du om direktereklamer kommer utenfor dette regelverker? Dvs om jeg selger annonseplass til deg og du betaler meg direkte.

Jeg har sett at det kommer noen norske annonser, men vet ikke ennå hvor ofte. Bruker en egentlig i mangel på noe alternativ. Angående direkte/egne annonser så tror jeg muligens det er lov. Ihvertfall tekstlinker til eksterne sider er lov. Men igjen, er usikker... reglene på facebook er jo en jungel.....

OG til slutt. Har troen på appen din. Er selv i forhold, men hadde nok kanskje prøvd den ut dersom den hadde vært helt anonym og ikke hadde blitt vist som en applikasjon jeg bruker? En ting er at man er anonym når man legger til venner, men vil andre folk se at jeg har brukt selve appen?

Man kan velge ved innstallasjon av appen at den skal være synlig for "Kun meg". Det vil heller ikke vises noe melding på veggen at man bruker den. Men vanskelig å få opp antall brukere på den, som den jo er avhengig av, og er nesten avhengig at folk anbefaler den til alle sine venner. Ihvertfall i starten inntil det er en app som "alle" må ha :) Det er en terskel der som er litt høy. Men hvis f.eks. en skoleklasse begynner å bruke den, og så ser andre klasser på den skolen det, og så andre skoler o.s.v. så vil det kunnde spre seg fort :) Det er ihvertfall håpet :)

Men tips om hvordan få den spredd taes mot med takk :)
 
Topp