Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny angrerett - lenk til skjema

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan noen skyte idioten som sørget for at dette kom med i loven:
Den næringsdrivende skal påse at forbrukeren uttrykkelig erkjenner at bestillingen medfører en forpliktelse til å betale. Utføres bestillingen ved å aktivere en knapp eller annen funksjon, skal knappen eller funksjonen være merket på en lett leselig måte med «bestilling med forpliktelse til å betale» eller tilsvarende.
Overholder ikke den næringsdrivende bestemmelsen i annet ledd, blir forbrukeren ikke bundet av avtalen eller bestillingen.

Dette er altså lovtekst, ikke en forskrift engang.
Kan vel likesågreit fortelle at å betale innebærer at de har mindre penger igjen etterpå.
 

Rismoen

Medlem
Kan noen skyte idioten som sørget for at dette kom med i loven:


Dette er altså lovtekst, ikke en forskrift engang.
Kan vel likesågreit fortelle at å betale innebærer at de har mindre penger igjen etterpå.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Uff....
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Forresten. Det er ikke nødvendig å benytte skjemaene som Staten har utarbeidet (se forskriften), sålenge ditt standard-dokument svarer til malen.

Det passer fint fordi under 'Virkningene av at angreretten brukes' står det:
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale ... i alle tilfeller senest 14*dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.

som strider mot §24:
Den næringsdrivende kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til forbrukeren har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake ...

Jeg velger det første (til varene er mottatt) slik at jeg kan inspisere hva jeg har fått tilbake, før pengene tilbakeføres.

EDIT: Ser det er noe herk ifm at jeg ikke har MS Word, og at det som jeg har på skjermen her i OpenOffice ikke nødvendigvis er det som vises med Word.
 
Sist redigert:
Topp