Ny Affiliateside...

Liandrian

Medlem
Hva er erfaringen deres når det gjelder domenenavn mot visse typer affiliateavtaler.

Selger man virkelig flyreiser på f.eks flyreise.no eller er dette helt sporadisk? Og er det mye penger å hente eller en dråpe i havet?

I tillegg så ser jeg at det er mange om beinet, men er det noen som vet om konsert-annonser , festivaler etc?

zapotek

Medlem
Selger man virkelig flyreiser på f.eks flyreise.no eller er dette helt sporadisk? Og er det mye penger å hente eller en dråpe i havet?

Hvor mye er det mulig å tjene på vedhogst? Lite om du hogger og selger to trær, mye om du hogger en million trær.

Sånn er det i affilatebusinessen også. Trærne i denne sammenhengen er antall kjøpeklare besøkende du klarer å få til å besøke nettsiden din. Uten en konkret plan for å få dette til med all konkurransen er det lite å tjene.

Liandrian

Medlem
Ja, da var det som jeg tenkte :) må synes på søkemotorer altså:)

Noen som har erfaringer med feilstavelser? Er dette bare en greie jeg trur funker eller generer det penger?

Liandrian

Medlem
*likte forøvrig din metafor om vedhogst. Veldig enkelt for meg å forstå da jeg har eks svoger som kun prata om vedhogst på alle familietragedier...

zapotek

Medlem
Ja, da var det som jeg tenkte :) må synes på søkemotorer altså:)

Noen som har erfaringer med feilstavelser? Er dette bare en greie jeg trur funker eller generer det penger?

Det funket i "gamle dager", nå har Google blitt flink til å rette og påpeke feilstavelsene for brukerne.

Bjrl

Medlem

Antar at du mener domenenavn med feilstavelser. Det fungerer. Til dels fungerer det veldig bra. Men plutselig kan noen komme og si fra til deg at feilstavelsene du har kjøpt er såpass like nettstedet de driver at de vil ha dem av deg.

Og da bør du gi dem fra deg.

Liandrian

Medlem
Ja, at man skriver litt feil i URL og dermed havner på din side istedenfor den siden egentlig vil.

Da kommer siste spørsmål: hvordan foregår affiliateavtaler. Jeg har lest her at man fakturerer firmaene, og at man må dokumentere hvor mange treff man har fått...
Hvordan foregår dette? Har fått en ide og vil se om det er penger i det eller bare tapsprosjekt...

A

aabbcc

Guest
Som regel er det selskaper som videreformidler avtalene og står for teknisk løsning med tracking osv samt fakturering til kunder. Se for eksempel tradedoubler. Større fisker kan vel kanskje få direkte affiliateavtaler med selskapene, men det er jo litt mer styr.

aabbcc

Topp