Domain Chief
Medlem
En venn av meg gikk på en smell da NUF`et ikke var liv laga.
Har spurt meg om råd/tips?
Hvilke råd kan jeg gi han nå som han har fått varsel om dagmulkter for NUF`et til selvangivelsen blir levert.
Han omsatte for ca. 30.000 over en 3-4 måneders periode, og hadde samtidig utgifter på mer enn det dobbelte.
Firmaet ble avviklet Norge i 2016, uten at selvangivelse er levert enda, og derav varsel om tvangsmulkt.
(Fortalte at han ville sendt inn selvangivelse via Altinn før fristen gikk ut i Mai kun for å forklare situasjonen, men den var visst fjernet der siden firmaet var slettet og derved umulig å sende inn)
Han er ikke regnskapskyndig, og har heller ikke råd til å bruke regnskapsfører.
Bør han sende et brev/email, og forklare situasjonen, eller hva?
Vil han hefte som privatperson for tvangsmulkten eller hva?
Eller kan han bare la det hele bero siden det er et NUF?
Kanskje ikke så lett å svare på, men håper noen kloke hoder her inne kan komme med noe gode råd.
Har spurt meg om råd/tips?
Hvilke råd kan jeg gi han nå som han har fått varsel om dagmulkter for NUF`et til selvangivelsen blir levert.
Han omsatte for ca. 30.000 over en 3-4 måneders periode, og hadde samtidig utgifter på mer enn det dobbelte.
Firmaet ble avviklet Norge i 2016, uten at selvangivelse er levert enda, og derav varsel om tvangsmulkt.
(Fortalte at han ville sendt inn selvangivelse via Altinn før fristen gikk ut i Mai kun for å forklare situasjonen, men den var visst fjernet der siden firmaet var slettet og derved umulig å sende inn)
Han er ikke regnskapskyndig, og har heller ikke råd til å bruke regnskapsfører.
Bør han sende et brev/email, og forklare situasjonen, eller hva?
Vil han hefte som privatperson for tvangsmulkten eller hva?
Eller kan han bare la det hele bero siden det er et NUF?
Kanskje ikke så lett å svare på, men håper noen kloke hoder her inne kan komme med noe gode råd.