Jeg skal jo starte nettbutikk. Og domene er selvsagt viktig. Jeg har funnet et ledig .nu domene som er generisk og nøyaktig beskriver det jeg skal selge. Det kan sammenliknes med "sykkel".nu. Helst ville jeg jo hatt "sykkel".no, men det er selvsagt tatt. Alternativet hvis jeg vil ha .no domene må være "sykkel"butikken.no og det er jo mye lengre navn.
Er det noen grunn til ikke å kjøpe .nu domene? Er det vanskeligere i forhold til seo/serp? Er det noen begrensninger når det gjelder .nu (jeg ser jo at det et litt dyrere å registrere, men garantert billigere enn å kjøpe .no-domenet fra eieren).
Tenkte også at det kunne bli et artig slagord av det: "Bestill sykkel nu!" hehehehemowahaha
Er det noen grunn til ikke å kjøpe .nu domene? Er det vanskeligere i forhold til seo/serp? Er det noen begrensninger når det gjelder .nu (jeg ser jo at det et litt dyrere å registrere, men garantert billigere enn å kjøpe .no-domenet fra eieren).
Tenkte også at det kunne bli et artig slagord av det: "Bestill sykkel nu!" hehehehemowahaha