Slik, da er det på tide å komme med en liten update her.
Det har tatt altfor lang tid, men endelig har jeg fått alt i orden.
Jeg skriver hvordan det løste seg for meg her, for jeg regner med Mads og Noyos hadde flere kunder, og at jeg ikke er den siste som kommer i problemer.
For å ordne med mitt utgåtte domene, samt flytte et aktivt:
Jeg fikk til slutt kontakt med PublicDomainRegistry.com via compliance@publicdomainregistry.com, som er de Noyos brukte på domenesiden. Etter mye frem og tilbake sendte meg et "domain transfer request"-skjema, som jeg måtte fylle ut og sende på mail sammen med kopi av legitimasjon. Folka sitter i India, som så mange andre amerikanske firmaer, og kan være litt vanskelig å kommunisere med. Etter å ha blitt litt krass fikk jeg til slutt mail fra en "skiftleder", som ordnet tingene veldig raskt og profesjonelt (adressen er compliance.manager@publicdomainregistry.com).
På hosting-siden fikk jeg tips om å kontakte Hostgator.com, og de bekreftet at Noyos sine kunder hadde kontoene sine der. De har en veldig godt fungerende livechat, så denne biten gikk veldig raskt. For å få orden på webhotellet var det bare å opprette en ny konto hos de, og fylle ut et transfer-skjema. De overfører da alt du hadde hos Noyos til en egen privat konto, og du mister ingenting av innholdet du hadde på serveren din.
Til slutt kom jeg på at jeg hadde betalt alt via PayPal, så jeg la inn dispute på et par transactions jeg fant til Noyos der, og siden heller ikke de fikk kontakt med fyren konkluderte de med at jeg skulle få tilbake pengene mine. Dette var også betaling for webhotellet, som faktisk fortsatt fungerer, men det bryr jeg meg lite om.
Så, jeg håper ingen andre kommer ut for det samme, men om dere gjør det så håper jeg dette kan hjelpe!
-Mikael
Det har tatt altfor lang tid, men endelig har jeg fått alt i orden.
Jeg skriver hvordan det løste seg for meg her, for jeg regner med Mads og Noyos hadde flere kunder, og at jeg ikke er den siste som kommer i problemer.
For å ordne med mitt utgåtte domene, samt flytte et aktivt:
Jeg fikk til slutt kontakt med PublicDomainRegistry.com via compliance@publicdomainregistry.com, som er de Noyos brukte på domenesiden. Etter mye frem og tilbake sendte meg et "domain transfer request"-skjema, som jeg måtte fylle ut og sende på mail sammen med kopi av legitimasjon. Folka sitter i India, som så mange andre amerikanske firmaer, og kan være litt vanskelig å kommunisere med. Etter å ha blitt litt krass fikk jeg til slutt mail fra en "skiftleder", som ordnet tingene veldig raskt og profesjonelt (adressen er compliance.manager@publicdomainregistry.com).
På hosting-siden fikk jeg tips om å kontakte Hostgator.com, og de bekreftet at Noyos sine kunder hadde kontoene sine der. De har en veldig godt fungerende livechat, så denne biten gikk veldig raskt. For å få orden på webhotellet var det bare å opprette en ny konto hos de, og fylle ut et transfer-skjema. De overfører da alt du hadde hos Noyos til en egen privat konto, og du mister ingenting av innholdet du hadde på serveren din.
Til slutt kom jeg på at jeg hadde betalt alt via PayPal, så jeg la inn dispute på et par transactions jeg fant til Noyos der, og siden heller ikke de fikk kontakt med fyren konkluderte de med at jeg skulle få tilbake pengene mine. Dette var også betaling for webhotellet, som faktisk fortsatt fungerer, men det bryr jeg meg lite om.
Så, jeg håper ingen andre kommer ut for det samme, men om dere gjør det så håper jeg dette kan hjelpe!
-Mikael