Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norton Områdesikkerhet

zapotek

Medlem
Jeg bruker Norton Antivirus 2009. Idag la jeg merke til at programmet plutselig legger en fin grønn hake ved noen resultater i SERPS og grå spørsmålstegn på de som de ikke har testet (sikkert rødt på gørrslemme sider...).

Saken er at nesten ingen av mine sider er testet av dem, og får derfor denne lite flatterende spørsmålstegnet. Når jeg trykker spørsmålstegnet står det at en undersøkelse av nettstedet er bestilt.

Siden veldig mange bruker Norton har dette helt sikkert mye å si for klikkraten til brukerne. Om dette er noe som er innført over hele fjøla fra i dag, så vil jeg anbefale alle webmastere her om å bestille en undersøkelse asap. Jeg tror vi kommer til å miste mange klikk om ikke en slik snill grønn hake kommer opp...
 

zapotek

Medlem
Ok (Som dere ser så kommer det opp på adwords-annonsene også):

norton_omradesikring.gif
 

zapotek

Medlem
Jeg har brukt Norton i mange år, men disse tegnene kom ikke opp før i morges.

Markedsandelen til Norton vet jeg ikke, men den er veldig stor. Alle Telenor internettkundene får den feks gratis.
 

picxx

Well-Known Member
Siste jeg hørte var at det var store forskjeller på norton i den nyeste versjonen.
Litt intressant dette med hakene. Hvor bestiller man en slik gjennomgang av siden..for oss som ikke bruker norton, men tviholder på NOD32?
 

testdriver

Ha det bra..
Håpløse greier. De burde jo ha crawlet og scannet skikkelig før de slapp ut dette. Men tusen takk for tips!
 

Gaasehud

Medlem
Ja, Norton kan sammenlignes med IE - den er populær fordi den er std en del plasser og er kjent, men er noe møkk. Husker jeg brukte noe som het McAfee Site Advisor før, som gjorde det samme som dette. Trykket da "bestill sjekk" eller noe i den dur, men skjedde aldri noe. Da så jeg at man kunne kommentere en side og si om den var bra eller dårlig. Sa den var bra, og så lyste den grønt etter et par dager. Noe sånt på Norton sin? :)
 

onlyme

New Member
Jeg bruker AVG, og der kommer også opp slike grønne haker på alle sider når jeg søker på G. Var en dag dette var ute av drift, og det ble advart mot alle sider. Veldig irriterende da jeg oppdaget tråder i et tysk, og italiensk forum der det ble advart mot at en av sidene mine hadde virus.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg installerte i dag AVG, og her finner vi også noe lignende nå. Det ser derimot ut til at AVG har noe litt mer automatiserte greier som ikke krever noen handling fra vår side.




Jeg ser på bilde nr 2. der at Webforumet.no ble scannet 04.01.2009. Er ikke dette noen ny funksjon i AVG? Jeg har jo brukt AVG en stund og aldri lagt merke til dette før.
 
Sist redigert:

Santo

Active Member
Denne tråden begynner å bli gammel, men er det noen som har fått sidene oppdatert med en grønn hake?

Flere av mine sider har et sort spørsmålstegn, og det er lenge siden jeg trykket på spørsmålstegnet og fikk meldingen "Dette området har ikke blitt testet enda. En test har nå blitt planlagt. "

Men det skjer desverre ikke noe ser det ut til... Ser forøvrig også at webforumet.no kommer opp med et sort spørsmålstegn i søkeresultatene...
 

zapotek

Medlem
Samma her. Tar vanvittig lang tid. Lurer på om det har noe å si for trafikken at den ikke er grønn.
 

Santo

Active Member
Flere av mine sider har et sort spørsmålstegn, og det er lenge siden jeg trykket på spørsmålstegnet og fikk meldingen "Dette området har ikke blitt testet enda. En test har nå blitt planlagt. "

Men det skjer desverre ikke noe ser det ut til... Ser forøvrig også at webforumet.no kommer opp med et sort spørsmålstegn i søkeresultatene...

En veldig gammel tråd, men jeg har fortsatt ikke fått noen grønn hake på siden min. Noen som har noen anelse om sjekkerne til Norton er seriøst overarbeidet?

Andre som har fått igjennom en "godkjennelse"?
 
Topp