Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk host med månedsbetaling?

Rismoen

Medlem
Jeg tror over 100k visninger på 2-3 dager ble litt mye for HostGator, så derfor ble jeg "suspendert".

Men det er jo like greit, da får jeg endelig byttet til en norsk host.

Så hvilken norsk host velger jeg - som tilbyr månedsbetaling? Jeg ser ingen grunn til å betale for et helt år. Har snakket med bla proisp, men dette lot seg ikke gjøre...
 

Camillafr

Medlem
Uten å spore helt av, men er det mye ekstra arbeid med en vps vs webhotell?

Det kommer litt an på hva du kan når det kommer til server.
En enkel løsning er å leie en VPS og så bare installere noe sånt som zPanel (Gratisversjon av cPanel), da får du et grensesnitt hvor du kan hoste mange sider og du administrerer de veldig lett.

Den desidert største fordelen med en VPS er at du kan bestemme nøyaktig hvilken teknologi du vil ha om du vil bruke nginx eller lighttpd istedenfor apache for eksempel. Du vil kunne sette opp overvåkning, backup og mange andre tjenester som kanskje ikke er så enkelt på et vanlig webhotell.
 
Selve driften skal gå fint, men hva ennebærer en vps? Får du en tom server? ligger det ferdige "pakker" med php, sql osv klar for utrulling?
Kan drifte en server, men lurer egentlig på hvor mye av driften man må stå for selv da jeg ikke har tid til å teste og konfigurere oppdateringer til programvaren som blir brukt, noe som tok en del tid på it avdelingen jeg var lærling på for mange år siden.
 

Camillafr

Medlem
Selve driften skal gå fint, men hva ennebærer en vps? Får du en tom server? ligger det ferdige "pakker" med php, sql osv klar for utrulling?
Kan drifte en server, men lurer egentlig på hvor mye av driften man må stå for selv da jeg ikke har tid til å teste og konfigurere oppdateringer til programvaren som blir brukt, noe som tok en del tid på it avdelingen jeg var lærling på for mange år siden.

Hei, når du leier en VPS får du root-tilgang til f.eks en ubuntuinstallasjon.
Oppdateringer og installering av alt av pakker må du stå for selv.
 

Tony J

Alle skal få
Hei, når du leier en VPS får du root-tilgang til f.eks en ubuntuinstallasjon.
Oppdateringer og installering av alt av pakker må du stå for selv.

Man må ikke nødvendigvis gjøre alt selv. Det kommer litt an på hvor god support tilbyderen tilbyr. Anbefaler å sjekke med Pro Isp : https://www.proisp.no/cloud-vps-server/ . De bruker å strekke seg ganske langt for å gjøre en kunde fornøyd. Anbefaler at du tar deg en titt der Tore :)
 
Man må ikke nødvendigvis gjøre alt selv. Det kommer litt an på hvor god support tilbyderen tilbyr. Anbefaler å sjekke med Pro Isp : https://www.proisp.no/cloud-vps-server/ . De bruker å strekke seg ganske langt for å gjøre en kunde fornøyd. Anbefaler at du tar deg en titt der Tore :)
Skal ta en telefon til de i morgen.
Det er rart om det ikke finnes en "semi managed" vps, hvor forskjellige pakker og oppsett er klar for utrulling. Har lite linux erfaring da jeg kun har jobbet med windows og AD med tynnklienter. Der er det hverfall ingen problem å rulle ut forskjellige oppsett etter behov.
Men får studere dette litt nøyere.
 
Topp