Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk domene på utenladsk server?

fox1

New Member
Hei!
Jeg er ganske fersk i faget og lurer på om jeg kan bruke en utenladsk leverandør
som f.eks Godaddy som webhotell når jeg har et .no domene??

Om ikke er det andre utenlandske billige, men solide steder jeg kan gjøre dette?

Tenkte det var smart å spørre her før jeg gjorde noe dumt.

Håper på svar.

Hilsen meg
 
U

Uregistrert

Guest
Det går fint

Ja du kan bruke utenlandsk host. Anbefaler Hostgator.
 

clinton4

Medlem
Ja det kan du, men de kan ikke være registrar for .no domenet. Du må da selv peke domenet til den serveren du ønsker skal hoste domenet.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Du kan bruke det ja... bestille hos en norsk domeneregistrar og sette navnetjenerene til webleverandøren din (i ditt tilfelle godaddy webhotell).

Kan forsåvidt annbefale SolidHost (Aff. lenke) som er en norsk leverandør med gode priser, veldig god support og kan ta seg av domeneregistrering for deg også.
 

fox1

New Member
Hvordan tar jeg i bruk mitt domene??

Nå har jeg kjøpt plass hos Godaddy
Hvordan tar jeg i bruk .no domenenavnet mitt
(kjøpt hos domeneshop)?

Det står at jeg kan søke om "domain transfere" eller "domain forwarding",
men det kan da ikke være det samme?

Håper på svar

vennlig hilsen meg
 

fox1

New Member
ok! Under min oversikt har jeg

Navnetjener 1: ns1.hyp.net
Navnetjener 2: ns2.hyp.net
Navnetjener 3: (valgfri) ns3.hyp.net

hva skriver jeg her?

Jeg har aldri gjort dette før, så beklager om jeg stiller dumme spørsmål..
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er de tre du nevner her som er DNS (navnetjenere) domenet peker mot nå. Dette er Domeneshop sine navnetjenere, og du må endre disse til Godaddy sine navnetjenere. Dvs, Godaddy tipper jeg kun har 2 navnetjenere her og derfor må du ta bort den tredje før du lagrer.

Hva Godaddy sine navnetjenere er det vet jeg ikke, men kanskje noen andre på forumet som bruker Godaddy sin hosting vet. Om ikke kan du alltids spørre support hos Godaddy hvilken DNS du må peke domenet mot.
 

fox1

New Member
Nå angrer jeg på at jeg valgte Godaddy. Det er jo ikke hjelp å få på Godaddy's forum, de bruker flere timer på å svare og siden er bombandert av reklame noe som gjør den veldig uoversiktelig.

Nok om det. Etter lang leting fant jeg denne mailen

The Domain Transfer Process
Advise your administrative contact that the domain is being transferred. He will receive an email from us requesting transfer authorization.
When we receive authorization, detailed below, we send a transfer request to the registry, who then notifies your current registrar.
Your current registrar may email your administrative contact requesting approval to transfer the domain to us. Please respond as directed.
Your current registrar sends an acceptance or rejection notice to the registry, who then notifies us.
We email confirmation that the transfer is complete.
You cannot complete a transfer until you unlock the domain, remove any private registration, and provide a valid authorization code for .com, .net, .org, .biz, .us, .tv, or .info domains.

Kanskje det går å bare maile domeneshop da??
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Her virker det som at det er du som har gjort noe galt. Her står det jo informasjon om å flytte domenenavnet. Du skal jo ikke flytte domenenavnet ditt fra Domeneshop til Godaddy. Du skal bare peke domenenavnet mot Godaddy sine navnetjenere (DNS.) Om du har mottatt denne epost fra Godaddy har du nok helt sikkert valgt noe galt når du gikk gjennom bestillingen.
 

fox1

New Member
Hei Atle! Takk for svar.

Heldigvis har jeg ikke mottatt den. Jeg fant den på forumet deres.. Har sendt dem mail nå for å spørre hvordan jeg kan få tak i DNS kodene.. Jeg kan ikke lage en konto hos dem før
domene er overført og må bruke en "Preview DNS"... Nå ser jeg at det står i forumet deres at

"If the new domain name is not in the same shopper account as your hosting, you must manually update your domain's A record so that it points to your website's IP address. If the new domain name has subdomains, you must manually create an A record for each subdomain."

Dette gjør meg bare mer forvirret. Jeg smører meg med tålmodighet og venter på svar.
Kan ta 3 timer.. Vi får se.. ;)

Ha en fin kveld.
 
Topp