Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noreg.xxx

Erebos

Medlem
Nej ingen info. Sajten är ju nystartad :)
Domänen Noreg.xxx är ju enkelt att göra ett brand av i norge!
Templaten är gratis, man får provision på att använda ett färdigt datingsystem och jag har byggt om en av templatsen från datingfactory lite bara!
 

Kassimaja

Geocacher
Er Noreg og Norge på noe vis beskyttet som merkevare?

Absolutt ikke. Det skulle tatt seg ut om ingen kunne bruke norge/noreg/norges/noregs i sine merkevarenavn. Stedsnavn skal være rimelig spesielle før noen kan klare å registere det som merkevare.

Den eneste muligheten er kanskje om du kun søker regsistrering i en enkelt snever klasse, noen utbredt registrering er uaktuell
 

Kassimaja

Geocacher
Det var ikke det han skrev, men jeg kan godt svare på det også jeg hansson.

Det eneste domenet Norge styrer er .no som de styrer gjennom NORID. På lik linje med at en hvilken som helst norsk helst kan registrere thailand.no og lage en suuper reiseside med mye godt stoff kan hvem som helst registrere et hvilket som helst domene som er eller inneholder norge/noreg/norway/norwegen (osv) og fylle dette med et hvilket som helst innhold så lenge det ikke bryter med lover i det landet domenet eller helten befinner seg i.
 

Steve Cash

Medlem
Tja, si det, Norgesglass for hjemmelaget syltetøy er jo en gammel slager. Dessverre har staten tatt i bruk domenene norge.no og noreg.no til offentlig informasjon. Rimelig at akkurat de to eies av staten, men jeg skulle likt å ha domene!

Visstnok kan ikke et firmanavn bestå av bare et stedsnavn, f.eks. Akershus AS, da går neppe Norge AS heller, men kanskje det er tillatt som merkenavn. Men det gir dog litt dårlig profilering, Akershus eller Norge kan jo være nesten et hvilket som helst produkt. Men da jeg var på ferie i USA kom jeg over vaskemaskinmerket Norge (uttales norsj eller nortsj eller noen sånt), kanskje det ble startet av en norsk innvandrer.

Greit, dette var tankespinn og nyttårssvada. Godt nyttår alle sammen.
 
Topp