Nordic Domain Holding

Ble ringt opp av Nordic Domain Holding for ca 1 minutt siden. Og må si at jeg var veldig skeptisk med en gang svensken begynte å snakke. Det ble en kort samtale fra +46406660222:

"Hei mitt navn er X, jag ringer fra Nordic Domain Holding."
"Okey?.."
"Snakker jag med X?"
"Ja, det stemmer"
"Det har seg sånn at noen i Stavanger ønsker å bruke ditt navn til å starte firma. Er det greit for deg?"
"Ja, hvorfor ikke?"
"Hvis det er greit for deg, har vi ikke mer å snakke om"
"Ha det bra"
"Ha det bra"

Det er her jeg lurer litt.. hvorfor i alle dager prøvde han ikke å selge meg noe? Jeg regna med at han kom til å begynne å diskutere med meg når jeg sa at det var greit at hvem som helst kan bruke navnet mitt(regner med at han tenkte på firmanavnet, nå har jeg forsåvit alle domenenavnene).

Hva tenker dere? Har hørtes forundret ut når jeg sa ja.

Sist redigert:
Hehe han skjønte vel hvilken vei samtalen gikk.

Alle(forsett fra en) samtale med telefonselgere det siste året har vært vært like korte og jeg har aldri lagt på selv..

Det er jeg er litt redd for med disse er at Nordic Domain Holding skal redigere et lydopptak og late som jeg har kjøp noe av dem. Trodde også at de hadde sluttet å bruke det navnet.

Nå ringte en akkurat igjen fra +46406660222

Han la på etter 50 sekunder.

Jeg var hyggelig, og han sa at han hadde fått en "oppgift" på at det var noen i norge som ville kjøpe en .com variant av mitt holding firma.

Jeg sa noe i denne stilen:
"Det høres veldig rart ut. Tror ikke at det er noen som vil ha bruk for et tilfeldig domenenavn, i det minste ikke .com"

han svare "Jag hørt inte hva du sa, kan du si det igjen? Så du at du ville kjøpe det?"

"Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg kjøpe et .com"

*pip pip..*

jeg som ville ha en lengre samtale :(

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er ihvertfall tydelig at man må holde tunga rett i munnen der, virker ikke som det skal mye til for at de skal ta det som en bestilling, og selv om de ikke vil komme noen vei med noen krav vil det nok bli endel mas og tjas og mye tid som går med til å få det inn i skallen på dem. Tror f.ex. det gikk med rundt en dag til å krangle med de andre svina i registreringsbolaget som hadde prøvd å lure en av kundene mine.

Dama synes jeg er så slem mot telefonselgere.. det synes ikke meg. Fikk en ny selger på telefonen i går kveld som ringte fra Telinet. Da spurte jeg om vedkommende hadde lister over kundene sine. Og det hadde han vist ikke, da sa jeg at han burde få tak i dem og at jeg allerede er kunde :)

Synes ikke det var så slemt. Merkelig hvor korte samtaler med telefonselgere blir..

Neste gang skal jeg starte samtalen med "Ikke for å være slem.." Skal legge til at jeg har drevet med telefonsalg en stund selv.

Topp