Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nokon som har kjennskap til WebAd Marketing?

leiheim

Member
Har i laaang tid blitt bombardert med spam frå forskjellige "norske" nettsider som med e-mail tittlar som "Aluminium Kabinkoffert", "Den perfekte reisekofferten", "Nydelige Italienske kaffekapsler - Introduksjonstilbud"+++

Har sjølvsagt trykt på avregistrering som står nederst i e-posten, men den er nok berre til pynt då det ofte ikkje går meir enn ein dag eller to før det kjem ein eller fleire nye e-postar.

Alle domene til landingssidene som er i bruk er "anonymiserte", men har klart å spora det fram til at alt kjem frå WebAd Marketing, med ein Asbjørn Myklebust som eigar.

Er det andre som har erfaring med denne personen/firmaet?, nokon som har ein ide for korleis eg kan få slutt på detta fjaset (utenom å slå på spamfilteret). Frykteleg irriterande at nokon kan driva på slik uten at det får konsekvensar.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hva slags domener sendes det fra (eller gir mailene seg ut for å sende fra)?
 

leiheim

Member
cabinspinner.com
cabin-size.net
espressokapsler.com
espressokapsler.com
oukitelmix2
mikroprojektor.com
dash-cams.info

++

Meir eller mindre alt av det eg får av norsk spam kjem frå denne personen som har desse domenene. Alle sidene varierer men har ein eller annen lenke tilbake til wam.no

Edit: Hadde ikkje før lagt ut denne posten før det kom nye tilbud om "Høysesongen for trafikkulykker nærmer seg" (dashcam) og "Ny oppgradert modell - HD Mini LED projektor - fortsatt MINI pris!" (miniprosjektor).
 
Sist redigert:

Bitten

New Member
Hei, samme problem her. Det verste var at jeg gikk på reklamen om Miniprosjektor!
Ungene ønsket seg noe slik, så jeg bestilte 2 stk til jul 2018.
De holdt overhodet ikke mål, og ble returnert første virkedag etter med skjema og alt innen regelverk.
Har fortsatt ikke fått svar, respons eller tilbake pengene - så styr unna!!
Jeg går videre med saken, men som du sier, umulig å bli kvitt all denne reklamen som kommer fra denne samme personen.
Si i fra nå dere7 du har funnet en smart løsning :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ring dem. tar 2 min istede for og snakke om det.
Med det geniale rådet kunne ethvert forum på nett - i alle fall dem som omhandler selskaper og erfaringer med sådanne - vært unødvendig! :)
 

Marius_J

Social Engineer
Firmaet og personen fortsetter å pøse ut spam. Det er og tydeleg at å trykke "avregistrering" ikkje er til noe hjelp. Er det nokon som har noko god forslag til korleis ein kan få ein slutt på dette?. Er det noko poeng å f.eks levere ein anmeldelse eller noko slikt?
Har du blokkert de i spam filteret ditt da? Eller hjelper ikke det?
 
Topp