Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som vil teste nye Sveip Mobil?

Starbuff

Medlem
Har endelig fått i gang nye Sveip Mobil som jeg begynte på før sommeren... ett stykke unna ferdig, men det kommer seg!

Jeg har ikke så mange forskjellige mobiler eller nettbrett å teste siden på, så jeg vet ikke hvordan den ser ut på andre enn mine dingser :/

Fint hvis noen kunne gi noen tilbakemeldinger :)

LINK: Sveip Mobil
 

Steve Cash

Medlem
Fungerer på iPhone, og det er vel det viktigste :D. Men siden må skifte over til mobilmodus automatisk når den besøkes av en mobiltelefon, og så må det være en lenke et sted, som oftest er de nederst, der en kan velge frem og tilbake mellom mobilverson og webversjon.

Når en bruker mobilversjonen ser en hvor mye informasjon som er pakket tett sammen på denne siden. Jeg skal ikke dra videre på diskusjonen for og i mot portal som startside på web. Men portal på mobil? Jeg stiller meg tvilende. Eller kanskje jeg tar feil, jeg ser at startsiden.no har mobilversjon, og det har vel ikke gjort det uten grunn.

startsiden.no for mobil har likevel to ting du manger: Å slå automatisk over til mobilvisning er allerede nevnt. Det andre er at den er mer oversiktlig og ikke virker så overveldende. De bruker bare én spalte på mye av stoffet. og har farger på lenker og ikoner, begge deler gjør den mer lettlest.
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Funger finfint på samsung s2.

Har nesten større tro på at det kan slå an på mobil jeg Steve.. Det er noe herk å skrive inn url'er med mobilen, så en startside hvor man får enkel tilgang til de sidene man bruker kan være praktisk. En knapp som setter m.sveip.no som startside, eller beskriver hvordan man gjør det selv kunne kanskje vært lurt å ha?

aabbcc
 

Starbuff

Medlem
Fungerer på iPhone, og det er vel det viktigste :D. Men siden må skifte over til mobilmodus automatisk når den besøkes av en mobiltelefon, og så må det være en lenke et sted, som oftest er de nederst, der en kan velge frem og tilbake mellom mobilverson og webversjon.
Dette skal jeg få på plass i løpet av uken :)

startsiden.no for mobil har likevel to ting du manger: Å slå automatisk over til mobilvisning er allerede nevnt. Det andre er at den er mer oversiktlig og ikke virker så overveldende. De bruker bare én spalte på mye av stoffet. og har farger på lenker og ikoner, begge deler gjør den mer lettlest.
Jeg skal lage to knapper på bunnen av siden. "Gå til nettutgaven" og "Innstillinger".
Innstillinger tar deg til en side der du kan velge fargekombinasjon. Tenkte å lage en lys, en mørk og en med farger. Nettutgaven har bare lys og mørk foreløpig.
 

Starbuff

Medlem
Funger finfint på samsung s2.

Har nesten større tro på at det kan slå an på mobil jeg Steve.. Det er noe herk å skrive inn url'er med mobilen, så en startside hvor man får enkel tilgang til de sidene man bruker kan være praktisk.
Jeg har brukt den et per dager på min mobil (S3), å livet er blitt hakket enklere for min egen del! Har blitt lite tasting i adressebaren :) + At jeg har alle søkemotorene jeg bruker på en og samme side!

En knapp som setter m.sveip.no som startside, eller beskriver hvordan man gjør det selv kunne kanskje vært lurt å ha?
Dette kan kanskje bli litt vanskelig, siden jeg ikke har tilgang til alle mobiltypene og nettleserne. Det er heller ikke mulig å lage en knapp som setter siden som startside :(
 

Starbuff

Medlem
Nå skal man komme til mobil versjonen hvis man går inn på hovedsiden med mobil eller tablet. Knappen til fullversjonen ligger på bunnen...

Fint hvis dere kan teste om det virker på deres mobiler også :)
 

Tony J

Alle skal få
Fungerer med min Iphone :) Er det noen grunn til at du åpner andre sider i samme vindu? Når jeg skulle besøke dagbladet ble det åpnet i samme vindu, men kan kanskje være en fordel å åpne alt i et nytt vindu eller tab?
 

Steve Cash

Medlem
Virker på iPhone.

Kommentarer:
1. Personlig syns jeg ikke iPad skal starte i mobilversjon. Skjermen er såpass stor og har bra nok oppløsning til å bruke webversjonen.

2. Teksten Gå til fullversjon nederst i mobilversjonen er litt uheldig. Det antyder at en nå er i en redusert versjon som inneholder mindre, eller at en kan gå til en betalingsversjon eller noe sånt. Til webutgaven er bedre og riktigere. Sjekk hvordan noen nettaviser gjør det.

3. Tegnene >> til høyre for teksten Gå til fullversjon er også unødvendig.
 

Starbuff

Medlem
Fungerer med min Iphone :) Er det noen grunn til at du åpner andre sider i samme vindu? Når jeg skulle besøke dagbladet ble det åpnet i samme vindu, men kan kanskje være en fordel å åpne alt i et nytt vindu eller tab?

Ved å ikke bruke "target", kan brukerne velge å åpne i tabs eller nytt vindu.

Tror ikke noen store nettsider bruker "target" på noen linker.
 

Starbuff

Medlem
Kommentarer:
1. Personlig syns jeg ikke iPad skal starte i mobilversjon. Skjermen er såpass stor og har bra nok oppløsning til å bruke webversjonen.
Det er nokk sant, men de blir bare redirected en gang i året.

2. Teksten Gå til fullversjon nederst i mobilversjonen er litt uheldig. Det antyder at en nå er i en redusert versjon som inneholder mindre, eller at en kan gå til en betalingsversjon eller noe sånt. Til webutgaven er bedre og riktigere. Sjekk hvordan noen nettaviser gjør det.
Helt enig der :) Nå er det fikset!

3. Tegnene >> til høyre for teksten Gå til fullversjon er også unødvendig.
Fjernet...
 
Topp