Noen som vet om en side lignende Paypal?

Martin R

Medlem
Hei,

Noen som vet om en side lignende Paypal?
Spendon kortet mitt fungerer ikke på Paypal, derfor lurer jeg på om det er et annet sted å kunne betale regninger med og bruke penger. Er det en mulighet for å betale paypal regninger uten å være regristrert på paypal? Trodde det gikk før...

- Martin

Martin R

Medlem
Jeg har et kort som jeg ikke skjønner hvorfor ikke fungerer. Står bare at jeg må bruke et annet kort, men jeg har også et til, men der klart jeg å skrive feil kode så mange ganger da jeg skal bekrefte kortet, så det er sperret fra Paypal. Noen tips? :)

xdex

Medlem
Regner jo med du MÅ bruke paypal, med mindre dem du skal betale har andre betalings løsninger. Men som sagt, skal det ikke være noe problem å bare trykke på "betal med kredittkort" når du skal betale. Lenken dukker opp på samme side som login vinduet hos paypal.

Vet ikke om det er mulig å løse inn penger på sin egen paypal konto, for å så betale via den? krever jo at du har en paypal konto fra før da.

Martin R

Medlem
Ja, men da må jeg bare fortsette å prøve.
Det er ingen andre lignende tjenester som Paypal?
Der man kan betale regninger? Trodde det var noen fler? Kanskje de ikke er så kjente som paypal.

xdex

Medlem
Joda, det finnes andre alternativer. Problemet er jo, hvis du skal betale en regning, må jo den andre parten støtte betalings-portalen du bruker, f.eks PayPal... Dersom dem støtter worldpay, kan du bruke wordpay.. osv

xdex

Medlem
Nei, det har jeg ingen tro på, dem er jo tross alt konkurrenter. Om du ikke visste dette (tatt fra dems egne sider)

Husk da å oppgi "SpendOn gavekort" i feltet "kortholders navn" (eller tilsvarende) dersom nettbutikken spør om dette i betalingsprosessen (kortdetaljer).

Martin R

Medlem
Ja, jeg kan prøve mer på paypal, har planer om å prøve ut wordpay.
Kan hende det er en mulighet. Takk for hjelpen Xdex! :)

hansson

Langveisfarende
Er det Worldpay dere snakker om? De har etter det jeg kjenner til ingen løsning som ligner på PayPal for betalingsformidling til e-postmottakere. De har derimot en betalingsterminal for betalingskort à la Dibs, Nets, o.l.

For å overføre penger mellom to personer kan du kanskje sjekke Xoom.com, men sjekk om tjenesten er tilgjengelig i begge land først.

Martin R

Medlem
Ja, jeg leste at det ikke går i Norge, men er det noen andre muligheter for å ordne pengene? Siden kortene fungerer ikke på Paypal, så jeg må finne ut en måte å betale dette på. Kan jo reise i banken, men nå har jeg jo handlet spendon kort, jeg kan nok handle i nettbutikker, men det hjelper vel ikke når jeg skal betale regninger og overføre penger...

hansson

Langveisfarende
Hvem er det som skal ha pengene? Er det en fysisk person? Eller skal du kjøpe noe på nettet? Hvis du prøver å kjøpe noe på nettet kan du ikke bruke noen andre betalingsmetoder enn det selgeren tilbyr (noe du sikkert har forstått, men jeg nevner det bare i tilfelle :) )

Martin R

Medlem
Det er en privatperson og firmaer som skal ha pengene, men så det er kun paypal som jeg kan bruke spendon kortene hos? Går det ikke an å bruke noen andre overføre pengene og sende over til paypal? Det letteste er å betale med VISA som i en nettbutikk. Der du betaler med en gang så er det i orden.

xdex

Medlem
vaffel, du kan betale hvor som helst, hvor de aksepterer visa. Men, for at du skal kunne betale med worldpay, eller paypal, må di ha konto hos dem først. Slik at dem får pengene :)

Topp