Noen som har vært på møteforum?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Noen her som har vært på noen av møteforum sine networking events? Her nede i Australia er networking en stor ting, mye større enn i Norge. Til tross for dette har de ikke et lignende konsept. Om noe slikt som møteforum fungerer i lille Norge, har jeg stor tro på at noe slikt vil fungere her nede også.

Jeg kunne gjerne tenke meg å snakke med noen som har vært der og stille noen spørsmål, så om noen vil dele hadde det vært fantastisk!

Mailen min er kenneth@dreyermedia.no !

Ha en fin dag..

hei Jeg vært med på et i oslo juni 2008

God erfaring, og fikk møt mange mennesker, men det er veldig salgsrettet, og de som møter er selgere ikke kjøpere

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Det ser ut som et spennende prosjekt, men jeg synes prisen var litt vel stiv. Fint om noen som har deltatt kunne poste sine erfaringer. Dette er noe jeg kanskje kunne tenke meg å være med på (dog til en annen pris).

zapotek

Medlem
Spennende ja, det jeg er redd for er at det lett kan blir som Jokerenabw skriver. Et møte mellom firma som alle skal selge noe, og ingen kjøpere.

Snu det hele på hodet, og tenk: Skulle jeg kjøpt en tjeneste, ville jeg da blitt på en av Møteforum's events? Jeg ville ikke det.

kspoosh

Hei,

Men et av kravene på mforum er at en av representantene skal kunne ta besluttninger på innkjøp. Så noen velger nok å kjøpe noe også.

kspoosh

Hei,

Under "hva er møteforum" kommer det fram pris:
"Pris med kvalitetsgaranti: kr 11.900,- eks. mva"

Mye for å selge lite for min del :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Under "hva er møteforum" kommer det fram pris:
"Pris med kvalitetsgaranti: kr 11.900,- eks. mva"

Mye for å selge lite for min del :)

Det kommer vel ann på hva man selger og hva slags prisklasser man opererer med. Om man selger f.eks webhotell til 49,- i måneden er det nok lite å hente der. Om man selger en tjeneste en tjeneste med god profit fra hver kunde, er det mye å hente.

Jeg vet selv at om jeg hadde fått minst 1 gjennomsnittelig kunde fra møteforum, så hadde jeg tjent inn igjen deltagerbeløpet.

kspoosh

Hei,

Ja, du har rett i det. Dersom jeg kunne være garantert å selge minst en co-location pakke på 1/4 rack eller en komplett nettside, så hadde det gått i pluss, men om man får solgt et lite webhotell så sliter man litt med å dekke utgiftene. :)

quicktech

Medlem
Jeg har aldri vært på møteforum selv, men jeg har hørt det er som speed-dating mellom selgere. Alle er der for å selge et eller annet, men det er ingen som går der med hovedintensjon om å kjøpe noe. Du treffer nok mange mennesker ja, men det spørs om du får solgt så bra.

Jeg har imidelrtid vært på BNI og det virket ekstremt interessant, se Forside . Der er det slik at du er med i en gruppe på 20 personer (eller noe slikt) som møtes til frokost en gang pr uke. Gruppen består av mennesker fra alle tenkelige bransjer som alle ønsker å bygge sin forretning. Men det er ikke lov å markedsføre sine egne tjenester overfor de andre medlemmene aktivt. Det fungerer slik at du skal anbefale de 19 menneskene du har truffet til dine forretningskontakter i de anledninger du føler det er riktig - og så skal alle de andre gjøre det samme med deg.

Det handler ikke om noen forpliktelse til å ringe rundt til alle du kjenner å prøve å selge 19 forskjellige tjenester, men det er slik at når du kommer over noen som trenger ny bil - så kjenner du noen fra BNI som selger biler så videreformidler du kontakten. Det dreier seg altså om å formidle leads til hverandre og 1 gang pr uke kan du regne med at 1-2 av de 19 har et par visittkort til deg som du bør ringe opp for å diskutere et evt samarbeid.

Jeg hadde desverre ikke anledning til å melde meg inn fordi jeg ikke bodde i samme by, men det anbefales på det sterkeste.

Polar

Medlem
Jeg har aldri vært på møteforum selv, men jeg har hørt det er som speed-dating mellom selgere. Alle er der for å selge et eller annet, men det er ingen som går der med hovedintensjon om å kjøpe noe. Du treffer nok mange mennesker ja, men det spørs om du får solgt så bra.

Da har du nok misforstått litt hvordan møteforum fungerer. Alle må stille med minst en beslutningstaker (en som har myndighet til å inngå avtaler for hele eller deler av bedriften). Du får ikke lov til kun å sende en selger. De er veldig strenge på dette. Det vil si at du møter en daglig leder, direktør, innkjøpssjef e.l. i hvert møte.

Topp