Noen som har prøvd å sende ut reklame pr post?

Dag Frogner

Supermedlem
I søken etter flere (lokale) kunder, vurderer jeg å prøve å sende ut reklame pr post. Dette blir da adressert reklame og kun til lokale bedrifter som jeg håndplukker utifra antall ansatte og omsetning. Planen er å sende ut til f.eks 50 bedrifter i første omgang også ta en ringerunde noen dager etter at posten har kommet, for å følge opp.

Er det noen her inne som har prøvd dette og har noen erfaringer?

Tetto

Medlem
Hvis jeg skulle gjort det, ville jeg i alle fall valgt å gjøre noe litt orginalt. Skriv noe av det for hånd og finn på noe som gjør at de faktisk husker deg.

Ole Avranden

utvandret
Reklame du sender i posten blir nesten uten unntak kastet av en person som ikke har beslutningsmyndighet. Hvis du er heldig når 10% av reklamen du sender ut frem til en beslutningsperson, og av dem igjen er du heldig hvis du klarer å nå et tosifret antall napp.

Så du må finne på noe som får deg til å stå frem, slik at reklamen ikke blir kastet, men blir omtalt i bedriften i stedet for.

Mitt forslag er å sende reklamen sammen med en flaske ferdigblandet gløgg med budbil (de har vel noe alkofritt på polet som smaker bra). Og du setter selvfølgelig din egen etikett på gløggflaska.

På denne måten vil beslutningstaker huske deg når du ringer.

Det koster litt, men jeg tror kost/nytte forholdet slår bedre ut enn det opprinnelige forslaget ditt hvis du regner timepris på tiden du bruker til å ringe rundt.

Tetto

Medlem
Mitt forslag er å sende reklamen sammen med en flaske ferdigblandet gløgg med budbil (de har vel noe alkofritt på polet som smaker bra). Og du setter selvfølgelig din egen etikett på gløggflaska.

På denne måten vil beslutningstaker huske deg når du ringer.

Det koster litt, men jeg tror kost/nytte forholdet slår bedre ut enn det opprinnelige forslaget ditt hvis du regner timepris på tiden du bruker til å ringe rundt.

Jepp, var i de baner jeg tenkte. Godt forslag! Men ikke gjør det i november; da setter man bare i gang årlige praten om at julen kommer for tidlig.

Johan

Medlem
I søken etter flere (lokale) kunder, vurderer jeg å prøve å sende ut reklame pr post. Dette blir da adressert reklame og kun til lokale bedrifter som jeg håndplukker utifra antall ansatte og omsetning. Planen er å sende ut til f.eks 50 bedrifter i første omgang også ta en ringerunde noen dager etter at posten har kommet, for å følge opp.

Er det noen her inne som har prøvd dette og har noen erfaringer?
Har gjort noe tilsvarende. Fant navnet til daglig leder. Adresserte brevet direkte til ham/ henne og fulgte opp pr tlf. Funka bra fikk fikk 11 møter på rappen og 2 umiddelbare oppdrag.

InVert

Blogger
For å ta litt egenerfaring på mottaker siden:

Jeg fikk for litt siden et brev i posten, det var ca 0,5 cm i tykkelse et sted. Noe lå oppi der. Altså passet den ikke nederst i brevbunken og havnet på toppen.

Kommer jeg med større sannsynlighet til å åpne den? Ja. Jeg åpnet den og hele temaet var rundt en bootcamp, med da en slik militær figur oppi http://image0-rubylane.s3.amazonaws.com/shops/charmingandcheap/11309.4L.jpg?57 , hvor alle som fikk brevet ble innkalt til "krig" mot dårlig markedsføring.

Annerledes og det blir husket.

Står litt om "Lumpy mail" som det blir kalt her: "Lumpy Mail - What is Lumpy Mail"

Topp