Noen som har fått mail om selvangivelsen i dag?

hansson

Langveisfarende
Sjekk denne: 120.107.172.190/skatteetaten.no4009/skatteetaten.php
(ikke farlig, bare til å se selv om du får advarsel).

KjФre kunde,

I henhold til skatteberegningen som angЕr det siste inntektsЕret har vi
fastslЕtt at du er berettiget til Е motta en selvangivelse av 647,21 NOkr.
Vennligst fyll ut og send dette skjemaet for Е behandle:

Klikk her for Е fullfЬre sЬknaden.

Selvangivelse og la oss 3-9 virkedager.

╘ Skatt og Tollvesenet - Skatteetaten

(sendt fra wlprlo@account.net)

Hvor i verden stammer dette fra? Utrolig at ikke Gmail fanget den ihvertfall. Chrome fanget det opp som fisking.

Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Det var skrevet på så godt norsk at jeg betalte sporenstreks. Tør ikke kødde med betalingene til etatene!

dkoder

Medlem
dette får jeg opp i Chrome" Advarsel: Nettsted mistenkt for nettfisking!
Nettstedet på 120.107.172.190 inneholder elementer fra nettsteder som er rapportert for svindelforsøk (nettfisking). Slike nettsteder lurer brukerne til å gi fra seg personlig eller økonomisk informasjon, ofte ved å late som de representerer pålitelige institusjoner, som for eksempel banker." Noen begynner fiskesesongen tidlig.

Erlend

Medlem
Phishing - Ikke betal skatten din her - ITavisen

"Bak domenet «skatteataten.no» står ifølge Norid nordmannen Dan Henrik Høidahl.

Høidahl har tidligere vært omtalt i Helgeland Arbeiderblad i forbindelse med storstilt kjøp av norske domener.

Vi har imidlertid ikke grunnlag for å hevde at Høidahl på noen måte er involvert i svindelforsøk."

hansson

Langveisfarende
Så jeg var altså den aller siste på lista over nordmenn som skulle få den mailen. Type 24 timer for seint til at det var noe gøy. Beklager også hvis noen får virus av dette her, ifølge skatteetaten bør man kjøre en virussjekk.

zapotek

Medlem
Men seriøst: De som går på denne mailen bør kanskje tvangsfratas internett-tilknytningen for sitt eget beste.

hansson

Langveisfarende
øh, nå har ikke jeg giddet å sjekke så nøye, men har skatteataten.no noe som helst å gjøre med det phishingforsøket da?

Sikkert bare en skrivefeil fra fiskeren som gikk ut over en norsk domenehai. Men det var et smart trekk å bruke ei slik send-til-adresse øverst i mailen. Selv om de fleste skjønner at det er en mottaker og ikke en avsender, så kan den bidra til å kamuflere den virkelige avsenderavdressa litt høyere oppe.

Topp