Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen som har erfaringer med kjøp av nettsider på SitePoint.com?

InVert

Blogger
Hei!

Tror det er noen her som burde ha peiling på kjøp/salg av nettsider, siden man er inne i den businessen.

Jeg ser det er mange sider til salgs på Sitepoint.com og lurer på å gå til innkjøp av en nettside som vil tjene seg selv inn på 6-12 måneder.

Er det noen som har erfaringer med kjøp derfra?

Takker på forhånd for svar :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er vel likt som alle andre steder, er det ikke? Dem tilbyr vel ikke annet enn et forum hvor du kan selge i, så du vil jo ikke få noe bistand i forbindelse med transaksjonen.
 

picxx

Well-Known Member
Om det er snakk om et stort prosjekt er det kanskje greiest å bruke en escrow tjeneste.
Om det er $100 eller noe slikt er det jo bare å kjøre på..man går jo ikke akkurat konkurs om det skjærer seg.

Som Kennth sier er vel SP bare en handelsplass, de gir ikke noe bistand eller garantier på det som blir tilbudt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Tjene inn på 6-12 mnd. Tja.
Hva er prisen?
Du må spørre om alle innlinkene blir stående, om hvor besøkende kommer fra. Og hva får du av bevis på inntjening? Gjennomgående blir profitten overdrevet kraftig på sitepoint og på DP. I utgangspunktet kan man ikke stole på selgere der. Kan du sende meg en PM med url til annonse?
 

InVert

Blogger
Escrow ser jeg flere benytter, og forstått det slik at det er en tjeneste som sikrer overføring av domene samt pengene? Om jeg ikke tar helt feil.

Tenker meg noe i størrelsen av 1000$ verdig med fortjeneste rundt 100-300$.

Escrow: Er dette sikkert og noe dere har erfaring med? Siden Sitepoint kun er en markedsplass.
 

picxx

Well-Known Member
Har ikke selv erfaring fra escrow tilbydere, men escrow.com er jo en gammel rev i faget.
For en sum på $1000 tar de $32 for tjenesten og det er jo en ganske grei pris for å sikre både deg og selger da :)

Men, som brukernavn sier... de fleste "fellene" vil nok ikke ligge i det å overføre siden, men det å faktisk ha den inntjeningen som blir lovet.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
kjøpte en side på sitepoint for et par dager siden, selgeren var meget profesjonell og imøtekommende. Gjorde dette bare for moro skyld og for å se hva som skjer med Adsense'n min med litt enkel jobbing.... ;-)
 

InVert

Blogger
Spennende. Kunne vært artig og fulgt deg en stund for å se hva som skjer med inntjening osv.

Jeg er fortsatt på søk der inne etter en side. Den forrige jeg var interessert i sendte jeg en PM til en tidligere kjøper, og han anbefalte ikke å gjøre business med den personen. Greit å gjøre litt research :)

Lykke til med siden rune69!
 
Topp