Noen som har erfaring med SMF-forum?

joel

Medlem
Kupongkode?

SMF er et ok forum det. Har brukt det som guildforum i et MMO.
På mange måter er det enklere å forholde seg til enn phpBB.
Sannsynligvis er dette fordi det ER enklere, og mangler en del finesser fra phpBB.

Det mest negative sett fra et admin-synspunkt, er at det var vanskelig å legge til egne tilleggsmoduler på sidene.

I mitt tilfelle trengte jeg moduler som "Hvem er på Ventrilo nå", "Medlemmer in-game nå" osv. Jeg løste det etterhvert, men måtte bruke iframes som henviste til eksterne php-scripts.

En annen ting jeg hatet var måten PM ble håndtert på i SMF. Sikkert fordi jeg er vant til vBulletin.

Ønsker du å spesialtilpasse forumet i stor grad, er det nok mye større muligheter i phpBB. F.eks er det tusenvis av fritt tilgjengelige tilleggsmoduler.

Selv bruker jeg vBulletin (slik som her på WF) på nettstedene jeg lever av. vBulletin knuser med letthet alle andre forumsystemer.
Ulempen med vBulletin (vB) er at det koster penger. Investeringen kan være vanskelig å forsvare dersom du ikke vet om du vil lykkes :)

Jeg anbefaler ikke å konvertere et SMF forum til vB i ettertid. Min erfaring er at det blir ekstremt mye arbeid før du får alt riktig.
Jeg har ikke konvertert phpBB til vB, men innbiller meg at det blir like mye jobb.

Mitt råd blir som følger (Du ba vel ikke om råd, men pytt, pytt :D ):
Dersom du først går for SMF, eller phpBB, bør du holde deg til det.
Ønsker du verdens beste forumsystem, går du for vBulletin like godt først som sist.

Hva var grunnen til at du valgte å gå over fra SMF til vBulletin? Min erfaring er at vBulletin "kjennes" mye bedre enn phpBB. SMF har jeg aldri prøvd. Noen som kjenner til PunBB?

Er det forresten noen her som allerede har vBulletin som har en kupongkode å gi bort?

joel

Medlem
Jeg har prøvd punBB. Litt vel enkelt synes jeg, men dog desto lettere å tilpasse og bygge opp design rundt. :)

Hvilke funksjoner er det du normalt ønsker fra et forum da? Funksjonen jeg bruker oftest her på WF er "Nye innlegg"-knappen. Ellers er det jo et must med mulighet for å sende PM. Dessuten er det ganske fint hvordan Hostgator-banneret er plassert mellom innleggene her på WF.

Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Jepp, joel. Hva mente du ang. funksjoner? Jeg synes WF er flott (med vBull), det var punBB jeg sa var littegrann enkelt, bare. Men er jo et flott alternativ det også selvsagt.

joel

Medlem
Jepp, joel. Hva mente du ang. funksjoner? Jeg synes WF er flott (med vBull), det var punBB jeg sa var littegrann enkelt, bare. Men er jo et flott alternativ det også selvsagt.

Beklager at jeg var uklar :)

Jeg tenker i forhold til phpBB, SMF og PunBB. Mangler disse forumløsningene noen funksjoner som vBulletin har?

Topp