noen småting ang html-koding og seo

agrimsrud

Medlem
Webstandarder og søkealgoritmer tar vel en retning mot det praktiske og intuitive. I tillegg er det vel en utvikling mot at søkeresultater skal vise det brukeren vil se, ikke det nettleseren ser.

Er tittel gitt i <title>bla bla</title>, er det bortkastet å ha en <meta name="title" content="bla bla">.

Jeg tviler på at Google straffer bruk av meta title, men G ignorerer denne etter det jeg vet. Mulig Bing og Yahoo fortsatt ser på denne, men jeg vil anta det brukeren ser (<title>) har større verdi i algoritmene uansett.
 

agrimsrud

Medlem
Veldig grovt sett, så ville jeg ha brukt navnet på siden (altså i header) som h1, tittel på artikkel e.l. som h2, og ingress som h3 eller så

Jeg pleier å gjøre det samme, men i forhold til SEO tror jeg egentlig det kan være vel så lurt å ha sidenavn/bedriftsnavn/logo som en egen tag (f.eks. <header> i HTML5) og så sette tittel på artikkel som h1. Da har du jo en h1 som er mer beskrivende for innholdet på siden. Eller?
 
Topp