Noen nybegynnerspørsmål

Bjørn

Domenespekulant
Noen spørsmål jeg ikke fant svar på på siden til TD. Håper noen kan svare på disse:

1) Kan man bruke hvilken som helst tekst til annonselenkene?
2) Ser det står det finnes en lenkegenerator under "innstillinger " og "infosenter" og "lenkegenerator". Jeg kan ikke se en link til lenkegeneratoren!?
3) Er det noen begrensninger i antall annonser i TD på en side, slik det er med Adsence?
4) Hva betyr egentlig at et tariffen 90.EPC er f.eks. 127,37?
Ser tallene her kan variere fra 0 til +500.
5) Hva betyr UV?
6) Gir såkalte secret program mer fortjeneste?

Ståle

Medlem
Kan prøve.

1) Kan man bruke hvilken som helst tekst til annonselenkene?
Så vidt meg bekjent er det ikke noe begrensning på det. Hvis så er tilfelle skal det iallefall stå i programmets TOS.

2) Ser det står det finnes en lenkegenerator under "innstillinger " og "infosenter" og "lenkegenerator". Jeg kan ikke se en link til lenkegeneratoren!?
Jeg klarte heller ikke å finne generatoren nå, men skjekk ut Annonsebehandling -> Tekstlenker

3) Er det noen begrensninger i antall annonser i TD på en side, slik det er med Adsence?
Nei, ikke så lenge det ikke er snakk om CPM annonser. (Det vil da stå i programmet TOS)

4) Hva betyr egentlig at et tariffen 90.EPC er f.eks. 127,37?
Ser tallene her kan variere fra 0 til +500.

Mener bestemt det er CPC*100 de siste 90 dagene. (Altså, hva nettsidene i gjennomsnitt tjener per 100 klikk de siste 90 dagene.
* 90thEPC: This value is calculated using all publishers in the program.
* Avg. paid EPC: This value is the average EPC value for all Publishers that have been paid during the last month.

5) Hva betyr UV?
Unike Visninger? (kommer vel ann på sammenhengen!)

6) Gir såkalte secret program mer fortjeneste?

Den får noen andre ta!

Bjørn

Domenespekulant
Takk for svaret! Et spørsmål til: ca. hvor lang tid etter en har gjort en bestilling gjennom banneret før det vises på oppsummeringen? Samboeren min gjorde en bestilling via en av mine bannere i går, men det er fortsatt ikke registrert salg. Blir det ikke registrert salg før selger har mottatt pengene og gitt tradedoubler beskjed?

Ståle

Medlem
tradedoubler har vel faktisk ingen program der man får spenn for å ha oppe et banner? bare pay per click/action?

Stemmer det, per tiden så har de ikke det. (sikkert noen store sider som kan få slike avtaler også)

Men, husker de hadde noen som betalte for visninger tidligere. Blandt annet jackpot, men det viste seg å være et "tulle"-selsakap, så litt usikker på om vi i det hele tatt fikk noe utbetalt der.

Bjørn

Domenespekulant
Mente ikke et banner som jeg får betalt for bare for å ha oppe, men har en banner fra Japan Photo som får betalt ved bestillinger. TD registrerer vel ikke salget før Japan Photo har fått pengene antagligvis, selv om bestilillingen er gjort?

TorsteinO

Art Director & grunder
Litt ironisk/irriterende akkurat det der... Egentlig så er det jo det alle undersøkelser sier, at det internett VIRKELIG egner seg for, er merkevarebyggende annonser, ikke salgsannonser. Akkurat derfor er jeg litt skeptisk til ppc-løsninger, for ikke å snakke om ppa, siden man ikke får betalt i forhold til den reelle effekten annonsøren oppnår. Har f.ex. hatt masse annonser fra tradedoubler på en nettside før, også ganske mange som burde være veldig relevante, men med utrolig dårlig uttelling. Derimot, så har vi hatt en fyr som bare har hatt et helt enkelt banner med logoen sin gående der i over et år nå, og han tror jeg er ganske godt fornøyd.

Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
Tar det vanligvis lang tid før det blir registrert salg i TD? Som nevnt bestilte samboer noen bilder via Japan Photo 5/11 og i dag er det 13/11. Det er ikker registrert noe salg og følgelig ikke noen prov. Ikke at det er så mange kroner da, men det var mine første TD kroner.

Ståle

Medlem
Tar det vanligvis lang tid før det blir registrert salg i TD? Som nevnt bestilte samboer noen bilder via Japan Photo 5/11 og i dag er det 13/11. Det er ikker registrert noe salg og følgelig ikke noen prov. Ikke at det er så mange kroner da, men det var mine første TD kroner.

Salget skal dukke opp rimelig kjapt. Solgte en flybillett for Norwegian og salget dukket iløpet de første 2 timene.

Mats@TD

Medlem
Tradedoubler har vel faktisk ingen program der man får spenn for å ha oppe et banner? bare pay per click/action?

TradeDoubler har både CPM og CPC kampanjer i sitt lukkede td Reach/td Push nettverk. Større sider med kvalitativ trafikk deltar i dette nettverket og dette nettverket er anonymt slik at annonsør ikke får vite hvilke nettsider han havner på. Store nettsider benytter normalt dette nettverket på overskuddstrafikk de ikke selv får solgt.

Spørsmål

Hei! Jeg er helt ny i dette og jeg har nettopp registrert meg hos tradedoubler etter ett år med Adsense (som dessverre resulterte i at google tok alle penga mine).

Jeg lurer på om man kan laste opp reklame/bannere på siden FØR man er blitt godkjent av annonsøren? Eller må man vente til annonsørene har godkjent søknaden for at man skal tjene noe på eventuelle salg?

Kassimaja

Geocacher
Du kan vise annonsen før siden er godkjent, men hvis du ikke blir godkjent taper du eventuelle salg du har hat i mellomtiden.

Dre_C

Medlem

Hos meg blir salgene registrert rimelig fort. Ble bestillingen utført fra samme IP adresse som du har?

Topp