satte nettopp opp en ny side for en kunde som brukte one.com, av en eller annen grunn syns jeg man merker det spesielt godt i adminpanelet at det går tregt, har ikke tenkt så nøye gjennom hvorfor, men forskjellen på one.com og f.ex. host1 er veldig merkbar. Hos Host1 føles sidene "snappy", hos one.com klikker man, så venter man, så skjer det noe.
Den siden jeg satte opp der nå er da bare en liten firmaside, så den har garantert ikke noen voldsom trafikk, og den virkelig store forskjellen tror jeg nok vil komme veldig brått og ubehagelig hvis man plutselig en dag får litt mer trafikk - da står det ganske klart og tydelig i vilkårene til one.com at de stenger ned siden din og kaster deg ut.
Hadde de hatt noen klare grenser, så hadde jo dette på sett og vis vært greit, problemet er at de ikke har noen som helst definisjoner på hva som er for mye, og da vet man ikke engang hvor grensa går. De fleste andre hoster ville heller ikke ha tuppa deg ut uten videre, de ville bare ha sagt fra at du må opp på en større pakke/oppgradere osv.
I forhold til sikkerhet og kundeservice har de også LANGT igjen.
Så, one.com - sikkert fint for bloggen om deg og katta di, men til firmasider er det rett og slett idioti å bruke dem.