Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen IP-telefon-anbefalinger?

Britta

stoffdronning
Sitter med en stasjonær Cisco og en Telio-IP-telefoni-kontrakt ut juni 2016.
Telefonen blir mer og mer ubrukelig i butikkdrift fordi jeg trenger den der jeg er og kan ikke springe hele tiden til disken.

Noen som kan anbefale en rimelig trådløs IP-telefon jeg enkelt og greit kan sette inn i ruteren?
Ser ut som om det er en utdøende rase eller jeg leter med feil søkeord. Skal ikke koste flere tusen kroner, jeg går tilbake til en gammeldags analog linje neste år, så mye er klart.

Takk og hilsen, Britta

Ps. Sorry for dårlig deltakelse her, liker voksesmerter med butikken min, omsetning og kundemengder eksploderer, men jeg klarer ikke å holde styr med alt annet, haha. :-(
 

Britta

stoffdronning
Bare for å avslutte den:
NextGenTel - tidligere Telio bedrift - nekter å la meg bruke en IP-telefon som ikke er levert via dem, jeg får ikke tilkoblet den uten auth-kode derifra. Så jeg måtte dessverre levere den tilbake.

Da gjelder det bare å vente i noen måneder til, til bindingstiden går ut (har ikke lite lyst å bryte ut nå, men 2500 kr straff blir litt drøyt) - så skal jeg i hvert fall finne meg en annen leverandør til både bedrifts-adsl og ip-telefoni.

takk for hjelp likevel.
 

Santo

Active Member

Beergear.no

Medlem
Har også Telio. Har en helt vanlig trådløs telefon som er plugget i Telio boksen, som er plugget i routeren min. Er jeg på farten bruker jeg appen deres på min Samsung smarttelefon. Ringer det "hjemme" ringer det i mobilen også. Denne løsningen fungerer helt fint for meg.
 

Britta

stoffdronning
Har også Telio. Har en helt vanlig trådløs telefon som er plugget i Telio boksen, som er plugget i routeren min. Er jeg på farten bruker jeg appen deres på min Samsung smarttelefon. Ringer det "hjemme" ringer det i mobilen også. Denne løsningen fungerer helt fint for meg.

Jeg har ikke noe boks i mellom telefon og router, den er direkte koblet inn. Hører første gang om noe boks, det har heller ikke NextGenTel-Teliofolket nevnet noe om. (Hjemme har vi analog linje, så jeg er s¨å si telefon-dummy ;-))
 

Beergear.no

Medlem
Den er standard om man ikke kjøper med en spesiell IP telefon. Kjenner en 3-4 stk som har den. Vet også at enkelte tar med seg den boksen når de er på ferie, på hytta osv. Bare det er en router med Internett der så ringer det uansett hvor man befinner seg. Og man kan bruke telefonen som om man er hjemme
 
Topp