Dan Åsen Hansen
Medlem
I så fall, hvilken distro, og hvorfor?
Mvh Dan
Mvh Dan
Morsomt. Det er sjelden jeg møter folk som bruker FreeBSD i disse dager. I "hine hårde" dager jobbet jeg mye sammen med svorne *BSD-brukere og har selv satt opp en og annen boks (også firewall) med FreeBSD.
Tør man spørre hvilken desktop du kjører på den? (hvis noen)
Selv tester jeg utallige distroer i øyeblikket i håp om å (endelig) finne "den rette", og ligger vel og vipper mellom Ubuntu med Unity eller Kubuntu. Førstnevnte litt fordi det er den jeg har inntrykk av at "folk flest" bruker, men Kubuntu rett og slett fordi jeg liker KDE bedre enn Unity. Satt litt på spissen, så er jeg kanskje blitt litt "eyecandy-nerd" på mine gamle dager. Ja, og så er det et par ting i Unity (og Gnome generelt) som irriterer meg grenseløst ...
Ellers henger jeg også rimelig godt fast i Windows, også mye på grunn av Photoshop og videoredigering (som har vært en katastrofe i Linux), men også fordi ting rett og slett bare funker. Spesielt i Windows 10 - den er virkelig blitt god. Dog er jeg litt skeptisk til all "snikingen" til blant annet Microsoft (ikke at jeg har noe å skjule), som stjeler både båndbredde og datakapasitet, og så er jeg litt tilhenger av å "eie" både programmene og dataene mine selv ...
Choose OpenBSD for your Unix needs. OpenBSD -- the world's simplest and most secure Unix-like OS. Creator of the world's most used SSH implementation OpenSSH, the world's most elegant firewall PF, the world's most elegant mail server OpenSMTPD, the OpenSSL rewrite LibreSSL, and the NTP rewrite OpenNTPD. OpenBSD -- the cleanest kernel, the cleanest userland and the cleanest configuration syntax.