Noen gode programmer som kan behandle epost og rss?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kunne tenkt meg ett lite program som har muligheter for og behandle eposter og rss-feeds.!

Jeg har fått med meg at det siste fra Microsoft Windows Live Mail, kan ta hånd om både rss-feeds og opptil flere forkjellige epostadressser på en flott måte. Denne løsningen kan jeg jo da desverre ikke bruke, da funksjonene i Windows Live Mail krever at jeg benytter meg av IE, noe som mer eller mindre er uaktuelt. Det jeg vil ha, er ett program jeg installerer lokalt på maskinen, og ikke noe Google-shitt. Google får mer enn nok oppmerksomhet som det er!

Noe og anbefale? :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Da var den installert og testet. Tenke egentlig aldri på at Mozilla hadde den greia der, og tror jeg trygt kan fortelle at dette er nå min favoritt

Dere andre som bruker Thunderbird.. Noen plugins som en "bare må ha?" :D

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Velkommen som TB bruker! Det er et av de beste e-post programmene jeg har brukt som kan benyttes på alle platformer. Vi anbefaler denne til våre kunder. Den eneste must-have plugin jeg har til TB er for skjul/vis alle headere i en e-post.

Personlig foretrekker jeg Mail applikasjonen til OSX som jeg bruker sammen med en iPhone.

--
Håvard Wilhelmsen
nordkappnett.no

Gaasehud

Medlem
Thunderbird er en e-post- og RSS-klient. Akkurat som MS Outlook. Du får ingen mailadresse gjennom programmet Thunderbird som GMail. To litt forskjellige ting altså, om jeg ikke misforsto spm. ditt. :)

kongen

kongemedlem
Thunderbird er en e-post- og RSS-klient. Akkurat som MS Outlook. Du får ingen mailadresse gjennom programmet Thunderbird som GMail. To litt forskjellige ting altså, om jeg ikke misforsto spm. ditt. :)

Ok, takk :) Har aldri prøvd Thunderbird så visste ikke hva det var. Trodde det var noe ala Gmail/Hotmail greier.

Men er Thunderbird bedre enn Outlook. Hvilke fordeler har Thunderbird i forhold til Outlook?

Bjørnar

Gründer
@kongen: jeg bruker outlook pga dens geniale kalender og synkefunksjon mot mobil. dette kan ha endret seg de siste to årene, siden jeg prøvde thunderbird sist.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Vet du Travellingman, det husker jeg ikke. Om jeg skal gjette tror jeg kanskje det må ha vært når jeg åpnet opp postene i RSS-feeds jeg la til. Da at disse må ha åpnet seg i IE selv om FF har vært standard nettleser, men som sagt, jeg husker ikke helt. Begynner og bli en stund siden jeg brukte programmet. :)

kspoosh

Hei,

Fordelen med TB framfor Outlook er at TB er et langt mindre program som krever mindre ressurser. Det er også et mer oversiktlig program som ikke har for mange funksjoner. Dersom du benytter en ren POP/IMAP tjeneste (og kanskje RSS) vil jeg anbefale TB. Om du er tilknyttet et MS Exchange nettverk er nok Outlook en bedre løsning for deg.

--
Håvard Wilhelmsen
nordkappnett.no

Travellingman

Nettgrunder
Vet du Travellingman, det husker jeg ikke. Om jeg skal gjette tror jeg kanskje det må ha vært når jeg åpnet opp postene i RSS-feeds jeg la til. Da at disse må ha åpnet seg i IE selv om FF har vært standard nettleser, men som sagt, jeg husker ikke helt. Begynner og bli en stund siden jeg brukte programmet. :)

Javel....Jeg har Google Chrome som default og den åpner RSS feedene ;)

Gaasehud

Medlem
Jeg har bare brukt Outlook 2007 hittil, den passer veldig godt for mitt bruk; jeg har en del kontoer og synes dette er en grei løsning. Men... jeg har aldri prøvd Thunderbird, det skal jeg innrømme. kspoosh, kan du gi meg noen flere fordeler med TB? Jeg har en 4-5 adresser Outlook sjekker, men bruker den til hverken RSS eller kalender, kun mail. Ressursene er et godt poeng, men hva mer kan føre til at jeg bytter over? Er ikke helt overbevist. :)

kspoosh

Hei,

Jeg synes personlig at TB er et mer oversiktlig program. Det er enkelt å bruke og har ikke så mange funksjoner utover vanlig e-post. Av andre fordeler synes jeg den har gode filter for sortering av innkommende og utgående e-post. Den har også god støtte for filter av spam e-post til egne mapper. Jeg har benyttet den mest til IMAP og synes at det fungerer veldig bra og stabilt i forhold til andre klienter jeg har brukt.

Egentlig burde du bare prøve den med f.eks. IMAP på en konto eller to for å se hva du synes om den. Jeg er helt sikker på at du kommer til å like den og at mange andre her også er enig med meg.

Ha en fin natt.

--
Håvard Wilhelmsen
nordkappnett.no

Topp