Hvorfor er dette vås fra ende til annen? Denne prisen står flere steder enn her. Rett og slett fordi dette er det eneste åpne forumet jeg har giddet å brydd meg om, fordi jeg er norsk, og liker best å skrive på mitt eget språk, og da har dette vært det eneste stedet jeg ønske å tilby min kunnskap. Dette er det dog slutt på, når denne tråden er død, alternativt når Tonny har bannet meg.
Og når du tror at NFC Wallet ikke har noen mulighet for å bli stort, så har du falt fullstendig gjennom.
Tviler ikke på at prisen står andre steder enn her, og jeg tviler heller ikke på at det er den prisen du forlanger, hvorfor skulle jeg det ?
Vær nå ikke så hårsår, du skal selge et domene som du selv mener er verdt $75-125k, og til den prisen er det klart det vil være mange som ikke er enig med deg.
Problemet er vel egentlig at du selv forsvarer den prisen så innbitt at det blir rent festlig å være uenig med deg. Hadde du holdt kjeft og heller kommet hit etter at du hadde fått den prisen, og domenet sto oppført på diverse lister over domener som har dratt inn obskøne summer så hadde selvfølgelig saken vært annerledes.
Jeg tror at NFC (Near Field Communication) teknologien vil komme for fullt, og at muligheten for å bruke mobilen til å betale direkte i butikker og slikt vil komme, og gjøre ting mye enklere.
Jeg har faktisk såpass tro på det at jeg allerede har begynt å se på noe av koden bak for å forstå litt mer om hvordan det virker, og hvordan man integrerer apper mot NFC teknologien o.l.
Jeg har derimot ingen større tro på at noen vil lansere en tjeneste som heter nettopp nfcwallet med mindre de får et brukenes domene for en billig penge, og jeg vil tro at en slik tjeneste med et slikt navn er noe som kommer fra et mindre selskap som heller skifter navn enn å betale $75k for ditt domene, ettersom NFC i utgangspunktet bare er en forkortelse for selve teknologien, og egentlig har lite med en slik tjeneste å gjøre, generelt sett.
Forhåpentligvis har de fleste store selskap noe bedre fantasi enn som så, og jeg har nevnt Google et par ganger fordi jeg vet at de allerede har besluttet å kalle sin tjeneste Google Wallet, hvorpå de på sine sider forklarer hvordan dette fungerer, og NFC er vel knapt nok nevnt på Google sine sider, igjen nettopp fordi det navnet henviser til seg selve teknologien bak osv.
Videre tror jeg andre vil lansere lignende tjenester, slik som Visa Wallet eller MasterCard MobilePay osv. jeg ser ikke for meg at NFC er et navn som vil brukes til merkevarebygging rundt slike tjenester, og før teknologien er allment tilgjengelig kan det godt være at noen beslutter å oppgradere både teknologi og navn til noe helt annet enn Near Field Communication.
Domenet har sikkert en viss verdi, ettersom søk på NFC, og sannsynligvis også NFC+wallet, kommer til å øke når teknologien blir kjent og allment tilgjengelig, men jeg tror det blir mer blant utviklere og nysgjerrige på selve teknologien, og ikke i nærheten nok søketreff til at domenet noen gang vil ha noen verdi over et par tusen $, og "worst case" blir det nærmest verdiløst, det er derfor det fremstår som den reneste svindel for meg å hause sitt eget domene på den måten du gjør, og forsøke å innbille potensielle kjøpere som ikke vet noe om NFC at dette domenet er nærmest garantert å bli verdt svimlende summer om noen år, noe det ikke på langt nær er, og komme med røverhistorier om falske bud, som om det skulle ha noe å si for prisen.
Ut i fra potensialet i forhold til risiko er $75k helt galskap, og hvis du finner noen som betaler det vil jeg helt klart si at du har gjort årets varp.
Alt er selvfølgelig mulig, og det finnes selskap som ser på $75k som lommerusk for å sikre seg et domene de ønsker, jeg har bare ikke troen på at dette er ett av de domenene, og finner prisforlangende helt latterlig, noe sikkert mange andre også gjør, til og med Bjørn innerst inne.