Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettsiden er annerledes i Ubuntu

Jeg byttet nettopp operativsystem til Ubuntu, og ser nå at noen av sidene minner ser annerledes ut, til tross for at jeg bruker samme nettleser. F.eks. er fontene annerledes. Hva kan dette skyldes, og hvordan fikser jeg det?
 

Steve Cash

Medlem
Linux bruker andre fonter, det er open source og har ikke med fonter fra Microsoft. Du kan legge inn Microsoft core fonts, det vil antakelig hjelpe.

Men tenk over at andre brukere som heller ikke har Microsoft vil siden slik du gjør nå.
 

Steve Cash

Medlem
Mulig, jeg har ingen erfaring med Google fonts, jeg bruker som sagt Microsoft Core Fonts. Du kan google etter fragangsmåten for å installere dem. Og sannsynligvis må du sette opp nettleseren til å velge dem etterpå. I alle fall må en det i Firefox.
 
Mulig, jeg har ingen erfaring med Google fonts, jeg bruker som sagt Microsoft Core Fonts. Du kan google etter fragangsmåten for å installere dem. Og sannsynligvis må du sette opp nettleseren til å velge dem etterpå.

Men dette vil vel ikke hjelpe andre Linux-brukere? Vil jo at siden skal se lik ut for alle.
 

Steve Cash

Medlem
Nei, det vil det selvfølgelig ikke, noe jeg skrev allerede i mitt første svar. Og ikke har det vært "fint" hos andre Linuxbrukere før du gikk over til Ubuntu heller, med mindre det er selve webserveren vi prater om her. Det går ikke helt klart fram av det første innlegget ditt om det er din lokale maskin du har lagt inn Ubuntu på, eller om det er en webserver, men jeg har tatt utgangspunkt i at det er en lokal maksin. Hvis du skal ha kontroll på hvordan websiden din vises ute i verden må du sette opp regler i websiden for hvilke fonter som skal brukes på de forskjellige elementene.
 
Topp