Nettside VS. app

Tonny Kluften

Administrator
Hvordan ville dere ha løst følgende situasjon?

Jeg har en kunde som ønsker at tilgang på bestilling av produkter (B2B, proffkunder) skal være mest mulig tilgjengelig. Derfor vil de lage en app slik at det bare er å trykke på ikonet på mobilen for å starte bestilling. Men de får en god løsning for bestilling på nettsiden deres så det blir overkill å lage både app og nettsidebestilling.

Det blir umulig å få kundene til å lage en snarvei til nettsiden på mobilen så det jeg tenker er at å lage en app som kun sender brukeren til nettsiden, samt logger kunden inn der, kan være løsningen. Så bestiller kunden på nettsiden.

Hva tror dere om det?
 

T SL

Active Member
Med moderne nettsider/backend via REST aPI, boer du lett kunne lage en app i tillegg til nettsiden, men ser ikke helt poenget for hvorfor de ikke kan lage en snarvei.

Vi har mye web forms for kunder, hvor det registreres kundedata og evt betaling, event-registreringer mm. Vi bruker bare en nettside, og legger inn snarvei paa iPad med f.eks. 'Kunderegistrering engangsbetaling', 'Nytt lead', 'Kunderegistrering gjentakende betaling', 'Booking moeterom' etc. Saa sender vi alt inn i Hubspot eller hvor enn kunden vil ha det.
 
Topp