Nettside for norsk designhotell

alterego

Medlem
Det første jeg tenkte var: upersonlig

The Thief Hotel, som i seg selv er et dårlig navn, burde også fokusere mer på beliggenhet (veldig sentralt) og hvilke tjenester (service) som tilbys.

Design er fint det og mange vil sikkert ønske å føle seg som en rockestjerne/kjendis, men hvilke tjenester hotellet tilbyr for å gi meg denne følelsen kan jeg ikke se med en rask titt.

Blir ikke så fristet når noe av det første jeg leser er at det tilbys tradisjonell norsk mat. Jeg hadde forventet noe internasjonalt eller spesielt.

Vel, dette er en kortversjon av mitt 1 minutt på nettsiden.

Sist redigert:

Travellingman

Nettgrunder
Selvfølgelig på sidelinjen, men jeg liker ikke navnet på dette hotellet. For nordmenn generelt er dette et navn som krøller seg litt på tungen når man skal uttale det.

Tjuven hadde vært et bedre navn, men det er vel ikke internasjonalt nok :D

A

aabbcc

Guest
Markedsavdelingen for hotellet har en jobb å gjøre. Det er såvidt jeg skjønner at det er et hotell det er snakk om. Hvis det er du som har laget og designet siden, så ser det forsåvidt bra ut, det er mer budskap og informasjonen som er feil, og det er vel kunden sitt bord.

Mer konkrete småting som kan gjøres for å få det litt bedre:
- Mer relevante bilder i den reelen på hovedsida - vise hvordan hotellet ser ut og hvor sentralt det er...
- Pris, adresse, kontaktinfo bør være på forsiden.
- Logoen er irriterende - men det er vel ikke noe å gjøre med.
- "Lag en reservasjon" - det klinger ikke bra i mine ører. "Reserver et rom" eller lignende blir mer norsk.

Men hva vet vel jeg, jeg pleier ikke å bo på designhoteller...

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Her var det mange gode tilbakemeldinger :) Takk!

Det første som irriterte meg var "logoen" ;)

Logoen i seg selv eller hvordan den er plassert på nettsiden?

The Thief Hotel, som i seg selv er et dårlig navn, burde også fokusere mer på beliggenhet (veldig sentralt) og hvilke tjenester (service) som tilbys.

Kjenner du til noen nettsider du synes gjør dette bra?

Tjuven hadde vært et bedre navn, men det er vel ikke internasjonalt nok :D

Hehe, skal nok mye til for å få byttet ut navnet nå :) Det har vært mye diskusjon om navnet og det er ingen tvil om at de utfordrer seg selv med det navnet - mest sannsynlig er det både bra og dårlig.

Visste du at The Thief også er verdens eneste hotell som har romnummeret 13? Det utfordres på alle kanter.

Markedsavdelingen for hotellet har en jobb å gjøre. Det er såvidt jeg skjønner at det er et hotell det er snakk om. Hvis det er du som har laget og designet siden, så ser det forsåvidt bra ut, det er mer budskap og informasjonen som er feil, og det er vel kunden sitt bord.

Mer konkrete småting som kan gjøres for å få det litt bedre:
- Mer relevante bilder i den reelen på hovedsida - vise hvordan hotellet ser ut og hvor sentralt det er...
- Pris, adresse, kontaktinfo bør være på forsiden.
- Logoen er irriterende - men det er vel ikke noe å gjøre med.
- "Lag en reservasjon" - det klinger ikke bra i mine ører. "Reserver et rom" eller lignende blir mer norsk.

Ikke vi som har laget designet.

Gode tips du kommer med der - jeg skal så absolutt ta det videre.

alterego

Medlem
Kjenner du til noen nettsider du synes gjør dette bra?

Har ingen nettsider jeg kommer på nå, begynner å bli noen år siden jeg jobbet med hotell/web/marketing.

Det handler om å formidle OPPLEVELSE, ikke en seng å sove i. Jeg ville brukt store bilder med korte stikkord (design, opplevelse, romantikk, shopping, sentralt + andre tjenester som kan gi en opplevelse). Altså skap en fantasi om gode følelser og opplevelser, slik at man blir fristet.

Så enkelt, men likevel vanskelig :)

Sist redigert:

alterego

Medlem
Vær også oppmerksom på at det som oftest er kvinner som bestemmer destinasjon/overnatting. Design og farger på nettsiden bør derfor tilpasses denne målgruppen. Hva er det kvinner ønsker å oppleve? Shopping, romantikk og velvære?

A

aabbcc

Guest
Alterego: Det stemmer nok godt for feriereiser, men jeg vil anta at de fleste overnattinger i Norge er forretningsreisende? Men det er ikke godt å si hvilket av disse to markedene dette hotellet retter seg mot.

peterandrej

pensjonert moderator
Synes nettsidene er gode. Det er omtrent som man forventer fra et hotell som ønsker å trykke på litt andre knapper enn det veldig mange andre hotell gjør. Jeg synes faktisk man kunne gått enda lenger enn man har gjort.

Pris, som mange nevner i tråden, er ikke relevant for målgruppen vil jeg gjette - så derfor er det smart å ikke ha "to netter fra kr 949,-" blinkende på forsiden. De som synes pris er kjempeviktig bor ikke på denne typen hotell uansett.

Nærheten til Astrup Fearnley synes jeg man kunne vektlagt mye sterkere. Jeg skal jo dit når jeg bare kommer meg opp i et fly, og da vil jeg naturligvis bo vegg-i-vegg.

Hm. Vegg-i-vegg med et kunstmuseum, fokus på design, kunst og opplevelse, intet fokus på pris. Er dette det nærmeste man kommer FRP-fri sone i dette landet? :)

Sist redigert:

alterego

Medlem
Alterego: Det stemmer nok godt for feriereiser, men jeg vil anta at de fleste overnattinger i Norge er forretningsreisende? Men det er ikke godt å si hvilket av disse to markedene dette hotellet retter seg mot.

Ja, du har nok rett i at dette hotellet også henvender seg til forretningsreisende, men hvem booker reise/hotell for dem? Sekretæren/kontorassistenten? Vil tro at de fleste er kvinner.

Når det er sagt er det beliggenhet og pris som er de viktigste kriteriene for forretningsreisende. Design hotell, som The Thief, vil jeg derfor tro har en litt annen hovedmålgruppe.

Og hvem er mest opptatt av design, kvinner eller menn? Jeg holder en knapp på kvinner :)

Sist redigert:
Topp